torsdag, januari 31, 2008

Gammal lista

Jag hittade denna lista som jag skrev här i bloggen den 31 december 2005. Det var alltså mina tankar om vad jag ville uppnå under 2006. Och så här 2008 kan jag faktiskt bocka av ett par punkter. Och det som är extra roligt är att under listan stod det ”Caribbean Countdown: 39 days”. Listan skrevs alltså drygt 40 dagar innan jag träffade Knickedicken. Så punkt numer åtta var närmare än jag trodde.

1. Bli en bättre och mer disciplinerad frilans. (Jag har blivit mycket bättre på att säga nej till tråkiga jobb och fokuserar på det jag tycker är roligt. Livet är för kort för att bara jobba bort).
2. Kanske hitta en lokal och verkligen bestämma mig för att vara min egen fullt ut och sluta fega. (Jag skaffade lokal under 2006 men stannade bara i tre månader, det var inte min grej och jag kände mig för mycket som en anställd).
3. Bli bättre på att bokföra och fakturera mer regelbundet. (Haha, jag har just suttit här och gått igenom kvitton och fakturor sedan i juli. Bättring!).
4. Resa mycket mer. (Med Europa och Asien så förgrymmat långt bort blir det mest resor i USA, men det är inte fy skam).
5. Dyka mycket mer. (Har inte varit under ytan på snart två år och jag saknar det.).
6. Våga mycket mer. (Kan man våga mer än att lämna ens allt och flytta till andra sidan Atlanten?).
7. Fortsätta träna men ta det till nästa nivå och bli ännu mer fokuserad. (Check).
8. Hitta en supersnygg och smart kille. (Check).
9. Börja träna boxning. (Jag började med kickboxning men knäet sa ifrån).
10. Anmäla mig till klätterkursen jag pratat om i snart ett år. (Det gjorde jag faktiskt 2006 men har inte klättrat sedan dess).
11. Ta mig mer tid att träffa mina underbara vänner. (Räknas skype och mail?).
12. Dricka mer champagne. (Nope).
13. Köpa fler skor. (Ja, om träningsskor räknas).
14. Skriva en bok. (Den som lever får se …).
15. Sluta skriva listor på saker jag ska göra och se till att göra dem istället. (Nope).

6 kommentarer:

Anne sa...

Kul lista. Det kan verkligen vara intressant att kika på sådana här listor några år senare. Kan vara en ögonöppnare (de flesta punkter är fortfarande aktuella och ogjorda) eller en skön bekräftelse på att man faktiskt försökt och kan bocka av flera saker.
Ytterligare saker som kan hända är att vissa saker som man ville då, när man skrev listan, helt enkelt inte känns aktuellt mer. Man hittar andra drömmar som tagit vid istället.
Jag tror på den här sortens "livslistor", att skriva ner vad man vill och önskar.
Kanske dags skriva en ny nu 2008? Så får du återkomma om två år och säga hur den blev...

Anonym sa...

Jag älskar listor! Försöker att leva upp till dem också!

Terese sa...

Jag är expert på att skriva listor varje halvår. Ofta är det samma saker som återkommer. Men jag hittade en gammal lista där jag skrev att jag ville flytta in till stan (check), träffa en kille som älskar mig lika mycket som jag älskar honom (check) och trivas med mitt jobb (check).

Ibland glömmer man bort hur bra man har det! Då är det bra att hitta gamla listor. Tack för att du fick mig att komma ihåg min lista idag. Det behövdes.

Petchie75 sa...

Kul lista och du har ju ändå lyckats uppfylla ganska många punkter - speciellt de viktigaste ;-)
Ni får väl åka tillbaka till Karibien och dyka!? Det finns ganska många dykställen här i Puerto Rico...

Annika sa...

Älskar listor.
Du har kunnat "checka" av en hel del på din, härligt!

Desiree sa...

Vill bara önska dig och Knickedicken en superskön helg på spaet. Jag vet att ni kommer att få det underbart.