måndag, januari 07, 2008

Träningslyx

Jag ska lyxa till det och skaffa ytterligare ett gymkort. Jag älskar mitt lilla lokala gym som ligger en stenkast bort (bokstavligt talat) och som jag till och med fått egen nyckel till. Det är aldrig trängsel och allt som jag behöver för min styrke- och konditionsträning finns. Men jag kan sakna vissa klasser, typ spinning, yoga, core och boxning. Jag är visserligen en styrketräningstjej som spenderar mest tid i sektionen för fria vikter men jag vill kunna ha möjligheten att gå på en klass när andan faller på. Och nu öppnar ett sprillans nytt, top of the line-gym här i Madison. På Shoreline Health & Fitness kommer ALLT att finnas (Back to Basic, Body Combat, Bodyflow, Body Jam, Body Pump, Body Step, Circiut Interval Training, Combat Extreme, The Core, Extreme Boxing, Fit Express, Freestyle Step, Just Abs, Muscle Shape & Flex, Pilates, Power Yoga, Rhythm & Moves, Spinning, Weighted Lo Mix, Zen Zone, ett femtiotal cardiomaskiner samt ett gigantiskt gym med alla tänkbara maskiner och fria vikter) och de har ett öppningserbjudande på $39 i månader och no money down. Sammanlagt kommer jag alltså betala $74 i månaden för min träning. Men WTF. Det är ju min hobby!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med ett helt nytt gym. Då lär det säkert vara de senaste maskinerna och allt superfräscht. Tycker helt klart att två gymkort är värt det, bra att ha tillgång till gym dygnet runt och även ha ett toppgym med massor av klasser. Var tränade du i Sverige, har du ett favoritgym?

Annika sa...

För dig är det nog definitivt bra med två gymkort. Tänk att du tom har nycklar till det lokala gymmet..kul!!
Jag har inte sett insidan på mitt gym på ett år...haha. Bättring nu dock eftersom jag ska ta både bodypump och spinning....

Puma sa...

helt klart värt det. och det kunde varit värre!

Anonym sa...

Vad roligt med ett nytt gym! Grattis! Dessutom kan du ju numera träna på Lanta... när ni kommer dit. :-D

Ebba sa...

Gud vad kul!! Så många intressanta och roliga pass det verkar finnas där! Kör hårt =)

Jossan sa...

Jag har oxå lyxen att ha 2 träningskort, allt för maximal träningspepp=) Skönt att kunna variera sig, efter humör och vad man känner för att träna.

Anonym sa...

Vilket klipp! Åh vilken dröm med så måånga valmöjligheter..

Anonym sa...

$74 låter väl inte så farligt, det är ju ungefär vad man får betala för ett enda gymkort här hemma. Väl värt pengarna :)

Anonym sa...

ja, men det är bara att köra =) det blir inte många kronor/pass ändå ;)

Desiree sa...

Wow vilket gym! Mycket olika pass att välja på. Fanns mycket där man blev sugen att få chansen att testa. Jag gillar att gå på olika pass. Jag tycker att det är motivernade med bra pass, bra musik och en bra instruktör som peppar och pushar.

Anonym sa...

Omväxling förnöjer heter det ju! =)

Sporty Spice sa...

Bea. Ja, det ska bli härligt med ett nyöppnad gym. I Sverige tränade jag på World Class Kungsholmen vilket också är ett superfräscht gym.

Annika. Att ha egen nyckel till gymmet är oerhört lyxigt. Jag kan träna mitt i natten om jag har lust.

Puma. Ja, det är helt klart värt varenda cent.

Caroline. Hurra, finns det gym på Lanta?

Mrs Ebba. Extreme Boxing låter askul och ska enligt klassbeskrivningen vara så nära riktig boxning man kan komma. Har lite svårt för boxersice och liknande när det inte är på "riktigt".

Jossan. Jag ser verkligen fram emot det! Då har jag både närheten till det lilla gymmet samt det stora fräsiga med massor av klasser.

Sofia. Ja, det är vardagslyx på hög nivå.

Ms. Det är typ 520 svenska kronor, betalar man så mycket för ETT kort hemma i Sverige nu?!

Cizzi. Precis. Men tanke på all tid jag spenderar på gymmet blir det ju asbilligt.

Desiree. Jag går egentligen bäst igång när jag får träna själv, bäst fokus så. Men det är bra att kunna lägga in pass som variation och extra push när motivationen tryter.

Johanna. Ja, precis! Jag tror att det är hemligheten att hålla motivationen på topp.

Mjölksyra sa...

AAAAAH, vilket gym med maaaassa spännande pass!!!!! JAG VILL OCKSÅ!!!


/Bille

Anonym sa...

Det låter ju hur kul som helst!! Jag blir grymt inspirerad av pass, och körde mitt livs första combat pass igår vilket var en ordentlig endorfinkick!! jag längtar verkligen till nästa...

och angående det där med priset du betalar för träningen - det är egentligen ett litet pris om man tänker på vad du får för det! Så länge man utnyttjar det, alltså... jag jobbar extra på ett gym, och det är nästan skrämmande vilken inställning folk har. De tycker det är mycket med 400 kr i månaden för att träna, men de tänker inte på att de trycker i sig t.ex godis, skräpmat och/eller alkohol för flera gånger den summan varje månad! Sen jag började ta träningen på allvar har jag nästan helt slutat dricka alkohol, och mina krogrundor blir betydligt billigare än förr och i slutänden sparar jag faktiskt pengar! Och varje gång jag köper en banan för en femma, istället för en chokladbit som kostar ca 10 kr, så spar jag ju också pengar! Inte illa, med tanke på att jag också mår bättre och känner mig snyggare som resultat ;-)

Sporty Spice sa...

Bille. Men ditt gym har väl coola pass? Själv är jag extremt sugen på Extreme Boxing.

Jojjo. Hua, Body Combat är INTE en av mina favoriter. När man slår i luften utan motstånd (typ säck, mitsar eller likande) är det SÅÅÅ lätt att översträcka i armbågsleden - vilket jag gjort. Jag har tennisarmbåge sedan dess och det är något man får leva med resten av livet. Känner sällan av det men ändå. Jag tycker inte att $74 är mycket för min träning per månad, det var nog mer tanken på att lyxa till med två gymkort som jag tänkte på. Men jag håller med dig - folk gnäller om höga kostnader för gymkort men de kan sätta sprätt på tusentals kronor på annat skit. Mitt chokladbits- och alkoholkonto ligger nästan på noll. =)