tisdag, januari 22, 2008

Veckans Fråga

Jag känner mig lite, lite bättre idag. Fortfarande snuvig, tryck över bihålorna och skallen full med bomull. Men jag känner mig inte lika matt och trött (tacka för det – sov elva timmar i natt). Så här gäller det att vara positiv och se det som ett tecken på att jag är på bättringsvägen (mellan nysattackerna). Men träning blir det såklart inte idag heller. För att vara på säkra sidan brukar jag alltid vänta med att köra igång med träningen efter en sjukperiod och ha en ”buffert-dag”. Alltså en feberfri dag eller en dag då jag känt mig helt frisk innan jag drar igång. Det minskar risken för bakslag. Sen går jag ut lugnt första dagen, gärna med en promenad och kanske styrka. Inga intervaller eller annat som höjer pulsen för mycket. Går min friskkurva åt rätt håll blir morgondagen min buffert-dag och jag kan köra igång med min träning på torsdag igen.

Under tiden kan jag passa på att redovisa förra veckans fråga. Jag undrade vad ni käkade till frukost och här är era svar. Hela 153 av er röstade och som ni ser på procenttalen kunde man välja fler än ett alternativ. Och ny fråga ligger ute nu - gör din röst hörd!

Vad äter du till frukost?
Gröt: 49%
Fullkornssmörgås med pålägg: 33%
Ägg: 22%
Fil med osötad müsli: 20%
Proteindrink: 9%
Fil med sötad müsli: 5%
Jag äter inte frukost: 5%
Rostat bröd med marmelad: 1%

1 kommentar:

Petchie75 sa...

Jag mår också lite lite bättre idag... ingen feber, jippi!
Krya på dig och hoppas att du ka komma iväg på en promenad snart - jag har inte varit ute sedan i lördags och håller på att bli knäpp!
PS Jag är en av dem som äter havregrynsgröt till frukost ;-) Men jag kan inte fatta hur många olika sorters onyttiga havregrynsmixer det finns i denna delen av landet - kan tänka mig att folk tror att de äter nyttigt eftersom de äter gröt..