onsdag, januari 30, 2008

Me, a Spa Slut?

Idag hann jag knappt med att träna för det körde ihop sig rejält på jobbfronten. Ibland blir det dessutom extra stressigt när man råkar befinna sig sex timmar före Sverige och tidningsredaktionen i Stockholm. Nåja, tur att man är snabb. Men jag fick rucka lite på träningsschemat. Hann helt enkelt inte med styrketräningen. Det fick bli 30 minuters intervaller på löpbandet och sedan snabbt hem och jobba. Men jag lyckade klämma in 45 minuter på steppern på kvällskvisten (samtidigt som jag kollade på en DVR-inspelning av gårdagens Bigest Looser - så jag hade en skrikande Jillian Michaels i vardagsrummet vilket gjorde att man la i en högre växel). Styrka II lägger jag in imorgon istället, efter tempoträningen.

Det går säkert bra, särskilt med tanke på att jag och Knickedicken ska få åka på härlig spa-semester till Provincetown i Cape Code i helgen (det tar typ 3-4 timmar för oss att bila dit). Vi ska bo på ett urmysigt Inn som har ångbastu, aromaterapi bastu, mineralbad och uppvärmd utomhusjacuzzi. Dessutom har vi bokat ett rum med öppen spis och bubbelbad. Jag börjar bli en riktig "Spa Slut" som aunt Debi skulle sagt.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Åh sluta Sporty jag blir så sugen på spa jag med. Låter kanon. Åh vilken härlig helg. Jag vill ocskå bli spa-slut känner jag ;-)

Susanna sa...

Oj vad det lät härligt! Jag längtar så tills examensuppsatsen är skriven så jag kan börja söka jobb, och börja tjäna pengar. DÅ ska jag unna mig att åka på spa =)

Puma sa...

vadå avundsjuk.... ;-)

Petchie75 sa...

Jag med, jag vill också vara en spa-slut men kan nog inte kalla mig det eftersom jag bara på spa en gång i mitt liv (trots att jag bott i Belgien där kurorten Spa ligger!!). Det låter som en härlig helg och Cape Cod ska ju vara fint dessutom.