måndag, januari 21, 2008

Tröstshopping

Sitter här i soffan och snörvlar. Sjuk, sjukare, Sporty! Sova kan jag inte heller för jag nyser och hostar upp lungorna stup i kvarten. Så det enda jag kan göra är att surfa och zappa. Och det visade sig att de båda går att kombinera med att ... shoppa. Råkade av en slump ramla in på en sådan där shoppingkanal och de visade en ny cardiomaskin som typ var en trappmaskin fast man trampade åt sidan, lite som skridskoåkning eller skidskär. Tydligen kopplas massor av fler muskler in, insida och framsida lår, rumpa, mage, core och till och med överkropp. Jag har testat en sådan maskin i storversion på ett gym i New York och den var grym. Frågan är om denna minimaskin kan ge samma resultat. Jag vet inte om det var förkylningen, feberfrossan eller bomull i skallen men innan jag visste ordet av hade jag shoppat den. Nästan så att man skäms lite. Jag - en tv-shopnörd!!! Men jag är sjuuuk! Och trött på att inte få träna. Och det var specialpris och fri frakt. Så skriver jag inte ett enda ord till om denna pryl betyder det att den var helt värdo och att den står under min säng och samlar skämsdamm.

Under tiden låtsas jag som om detta var något jag gjorde helt i studiesyfte. Och kollar in nya avsnitt av Medium (så att jag kanske kan bli rädd för något annat än mina taskiga impulsköp).

10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag köpte en trappmaskin på tv-shop en gång men den gnisslade så att det lät som om jag gjorde något helt annat. Så för att grannarna inte skulle tro att jag var en sexgalning hamnade maskinen i källaren. Men den där sidomaskinen ser ju spännande ut. Ser fram emot recension.

Krya på dig!

Jossan sa...

Har en stor variant av en sådan på vårt gym, känns väldigt ovant, har nog inte gett det helt en chans än. Jobbbig är den iallafall som tusan. Hopppas det känns bättre idag.

Em Löfgren sa...

haha men vi vill ju veta!! hur skitdålig den var eller hur skitbra den var!! har man köpt får man allt recensera oxå! själv har jag vart lite skeptisk mot de där, för jag är rätt att när man trampar på sne ska det typ slita på knäna och leder? vet inte om det bara är nåt jag fått för mig! ska bli spännande att höra en proffs åsikt! =)

Felicitas sa...

Åh.. Jag som har svurit att aldrig någonsin köpa något från TV-shop.. ;) Men jag får erkänna att man känner sig sugen på vissa grejer!

Anonym sa...

Stackars, stackars, stackars dig. Det är ett skit och elände att vara sjuk! Inte att man mår dåligt, det kan man ju ta... men att inte få röra på sig är ju hemskt.
Hoppas du kryar på dig snabbt!

Ebba sa...

Haha, klart du måste recensera den. ;)

Anonym sa...

Jag vill ha en utvärdering sen!

Sporty Spice sa...

Mimi G. Jag hade en studsmatta som gjorde märkliga gnissliga läten. Det lät säkert som om jag gjorde något annat hos mina grannar. =)

Jossan. De stora varianterna är otroligt effektiva. Ser fram emot min lilla. Tror jag ...

Emelie. Nej, den är däremot ganska skonsam mot knän och leder. Man trampar ju inte snett utan rakt åt sidan. Och ja, jag lovar att recensera.

Felicitas. Här i USA har vi flera renodlade shoppingkanaler och de är ganska roliga att glo på ibland - så mycket konstigt som man inte fattar att någon skulle vilja köpa.

Cia. Tack!

MrsEbba. Ja, jag lovar.

Anna. Comming up.

Anonym sa...

Din tur att börja slita ditt hår o fundera: Du är utmanad:
http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg/2008/01/22/utmaning/

Desiree sa...

Din stackare hoppas du känner dig bättre snart. Bra att du vilar så blir du nog friskare snabbare. Jag hatar också att vara sjuk. Jag brukar nästan vara lika sjuk som en kille då jag är sjuk. Din nya maskin som du shoppat låter spännande. Ser fram emot bloggrapport om denna framöver. Du får läsa böcker och tidningar, krypa ihop med en filt och en stor kopp varmt te och kurera dig.