torsdag, januari 03, 2008

Tid för tempo

Nu ska jag iväg och köra tempoträning precis enligt träningsschemat (jag uppdaterat det varje vecka och du hittar det om du scrollar ner en bit). Jag fick en mailfråga nyligen om vad tempoträning egentligen är. Det är till skillnad från intervallträningen inte någon maxträning med mjölksyrabildning utan man försöker hålla en jämn, hög fart på 80 procent av mhr (maxpuls). Och jag kör på i 45 minuter. Jag känner mig lite rastlös idag så jag kör 15 minuter på spinningcykel, 15 minuter på crosstrainer och 15 minuter på löpband (snabba byten utan vila).

Sen ska jag hem, svänga ihop en middag och researcha fram schyssta gym, fitness center och spa i Las Vegas, dit jag och Knickedicken åker nästa fredag. Naaajs.

5 kommentarer:

Mjölksyra sa...

aaaah, Las Vegas! så spännande!!!!

/Bille

eastcoastmom sa...

Jag körde kondition första gången sen långt jul idag, och det gick faktiskt ganska bra. Körde inte så länge som du, bara 25 min löpband och 10 min stairmaster, men högt tempo, hatar att mesa på såna där maskiner!

What happens in Vegas... osv... hoppas du hittar nåt trevligt.

Annika sa...

Vegas!! SÅ roligt!!
Började också träna igår efter att ha ställt mig på vågen och där nått en all time high, DEPP!! Ska börja på spinning på gymmet nu, plus body pump och de vanliga prommisarna. Ska köpa stavar idag också! Din blogg inspirerar...

Sporty Spice sa...

Bille. Ja, det ska bli fab!

Eastcostmom. Bra att gå ut lugnt efter långt uppehåll. Och ja, what happens in Vegas ... =)

Annika. Ja, det ska bli grymt kul med Vegas. Man har ju sett så mkt på film och tv så det känns nästan som om jag redan varit där. Kul att du kommit igång med din spinning. Pump är ok men inte om det är styrketräning du är ute efter. Pump är uthållighetsträning och inget annat. Och var noga med teknik, lätt hänt att skada rygg och leder (tempot är högt och ryckigt). Stavar har jag funtat på men jag vet inte, tror jag skulle känna mig lite fåning. =/

Desiree sa...

Låter kul men härligt med tempoträning. Nog ganska kul ändå att köra 15 min på tre olika sätt. Åh nice att ni ska iväg till Las Vegas nästa fredag. Det kommer nog bli en häftig upplevelse och det låter riktigt naajs med lite spa!