onsdag, januari 23, 2008

Vilken tur!

Ibland slår det mig vilken turgumma jag är. Vilken tur jag hade som åkte på den där Karibienkryssningen för två år sedan, vilken tur jag hade som träffade Knickedicken (var detta ett Oscarstal skulle du Anna stå överst på listan), vilken tur jag hade som vågade ta steget att lämna allt i Sverige och flytta till Madison, vilken tur jag hade som tappade några tidnings-uppdragsgivare så jag fick tummen ur och fixade min PT-licens och dra igång mitt andra företag, vilken tur jag har som får jobba med exakt det jag vill (och dessutom när jag vill), vilken tur jag har som har världens bästa vänner och familj, vilken tur att jag och mina nära och kära är friska, vilken tur jag har som får leva med världens bästa Knickedick, vilken tur jag har att han älskar mig lika mycket som jag älskar honom. Och vilken tur att jag varit sjuk så att jag verkligen uppskattar att jag är frisk nu. Och kan träna. Vilken tur!!!

Och när man är så här glad blir man ännu gladare när man lyssnar på Yael Naïm. Love her!!!

11 kommentarer:

Em Löfgren sa...

jajamen! du är en turgumma! och det är så där man ska tänka ch inte gräva ner sig för småsaker! finns mycket att vara tacksam för!!!!

Jossan sa...

Klokt av dig att ha en tacksamhets dag, man glömmer lätt bort hur bra man egentligen har det=)
Ha en underbar torsdag tjejen.
//Jossan

Anonym sa...

Tur och mod! Det räcker inte med tur, man måste göra något av det också:-)

Anonym sa...

Låter toppen att du är så glad för allt det där. Ibland har man tur helt enkelt - om det är slumpen, ödet eller bara tur?! Men mycket av det du "fått" har du ju bidragit till själv. Det var du som var modig och flyttade, det var du som var duktig och tog licens etc. :D

Sporty Spice sa...

Emelie. Ja, det finns så mycket att vara tacksam för. Det är så lätt att som du säger gräva ner sig för småsaker.

Jossan. Ja, det är nog bra att försöka påminna sig själv om allt bra i ens liv då och då.

Maria. Du har så rätt. Det gäller ju att ta för sig och göra slag i9 saken när tillfällena dyker upp. Enbart tur räcker inte.

Linda. Visst har jag bidragit själv, men jag känner mig inte "modig" som flyttade. Det fanns liksom inga andra alternativ efter att jag träffat Knickedicken. =) Och licensen kom jag ju till skott med pga att jag tappade andra jobb - så allt slut är alltid början på något nytt!

Anonym sa...

Vilken UUUNDERBAR låt. Jag hade aldrig hört talas om Yael Naim. Vilken röst! Tack för superbra musiktips!!!

Em Löfgren sa...

haha tack för kommentaren och okej I admit, fjösvikterna kanske var lite väl fjösiga !;) men ett gummiband ska jag ha! komemr kanske resa lite mer med nya jobbet och då kan det ju komma väl till pass! =)

Sporty Spice sa...

Anonym. Ja, visste är låten bra!

Emelie. Ja, fjösvikterna kan du strunta i. Gummiband däremot är superbra! Köp gärna två med olika motstånd. Reser du är gummiband och hopprep perfekt att ha i packningen. Tar noll plats och du har med dig ett helt "styrketräningsgym" samt "konditionsmaskin".

Desiree sa...

Jättehärlig inlägg Sporty. Jag blir glad av att läsa dina ord. Sådant här borde man tänka på oftare än vad man gör. Hur mycket man faktiskt har i sitt liv som är bra och underbart. Märks att du mår bättre nu och är tillbaka i matchen.

Anonym sa...

Tur OCH skicklighet!

buy zenegra 50 mg online sa...

"
sildenafil 50 mg is contained belongs to a group of medicines called phosphodiesterase type 5 PDE5 inhibitors? are used to treat adult men with erectile dysfunction, also known as impotence. It happens when a man cannot get, or keep a hard, erect penis suitable for sexual activity."