lördag, januari 19, 2008

Power Walk i bilder

Gårdagens power walk-runda bjöd på sol och Madison visade upp sig från sin vackraste sida. Så jag tänkte visa er hur min runda ser ut (klicka för att se bilderna större). Enjoy!

Det här är en av de fyra stränderna vi har i stan. Närmast i bild är stranden nedanför hotellet The Wharf och länge bort ligger The Surf Club-stranden.






Här är hotellet och restaurangen The Wharf och deras uteveranda är superschysst på sommaren. Ägaren håller på att göra om det till ett lyxigt spa-hotell. Najs!





På den här stocken kan man sitta och spana ut över havet och dagar med klart väder kan man se ända till Long Island.






Fast amerikananarna själva föredrar att sitta kvar i bilen och se ut över havet genom rutan. Obegripligt!







Så här ser vägarna ut som jag promenixar på.








Så här bor en del folk i Madison men man ser sällan någon där (förutom trädgårdsmästare) för ägaren har förmodligen flera hus av den här kalibern runt om i världen.






Ännu ett herrgårdslikt hus.








Undrar hur många mille det här huset går loss på?








Många har dessutom egen strandtomt. Inte helt fel.
Det här är strand nummer tre, East Wharf Beach. Och i horisonten, på andra sidan bukten, ser man en skymt av vår långa härliga strand Hammonasset Beach.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig runda!

Petchie75 sa...

Vilken härlig runda i vintersolen! Är stränderna fulla på somrarna? Visst är det konstigt att man föredrar att KÖRA till stranden och sedan bara SITTA I BILEN! Hela grejen med att vara vid havet är ju att bli GENOMBLÅST av havsvindarna, tycker jag iaf.
Min mormor lade ut en stor stock från ett träd som vi fällt ovanför "vår" strand vid sommarstugan på Österlen - nga idioter eldade upp den tyvärr! Den var perfekt för att sitta på och titta utöver havet..
Trevlig helg!

Annika sa...

Jättekul att se din runda! OCH tänk att du har havet ständigt närvarande! Vilken lycka! Jag saknar det så mkt!
Vad härligt det måste vara att knata runt där i kylan på vintern! SÅ fint!
TACK för att vi fick hänga med!

Jossan sa...

Vilken skillnad motför min runda=) Jätte vackert verkar du ha det!

Sporty Spice sa...

Caroline. Ja, den är skön!

Petra H. Ja, de är ganska mycket folk på sommaren. Särskilt på Hammonasset Beach, dit åker vi bofasta inte ens till på sommaren (för mycket "badjävlar"). Och att sitta i bilen är ju så skumt! De verkar liksom vilja avskärma sig från naturen. Då kan man ju lika gärna kolla naturprogram på tv! Trist med din mormors stock. Det finns ju inget bättre ställe att sitta på och se ut över havet.

Annika. Jag älskar havet och det är underbart att ha det så nära.

Jossan. Ja, det är verkligen vackert. Måste påminna mig själv om det ibland. Man blir ju lätt hemmablind.

Anne sa...

Bättre sent än aldrig med kommentar... Kul se bilder!
Du bor verkligen vackert och idylliskt, med havet så nära och lättillgängligt. För en "vattenperson" som undertecknad vore det drömmen.
Pampiga hus, ser ut som herrgårdar. Men så stort hus skulle jag inte vilja bo (även om miljonerna fanns), tänk vad många skrymslen och rum att kolla varje gång man ska gå och lägga sig...
Till sist, krya på dig!!!!

Sporty Spice sa...

Anne. Ja, det är onekligen vackert här i Madison och jag älskar havet! Och jag håller med dig, en del hus är för stora. Det blir liksom ocharmigt och luktar lite skrytbygge. Särskilt som om ägaren aldrig är där, man ser bara trädgårdsmästare och dekoratörer som putsar och fejar. Allt är för syns skull. Nej, ett lagom stort hus med charm och veranda (och kanske sjötomt) duger bra för mig.

Anonym sa...

Vilken underbart vacker omgivning, jag måste åka dit nån gång!!!

Anonym sa...

Så vackert. Att promenixa runt där skulle man gärna göra.