söndag, januari 06, 2008

Sköna söndag

Jag har många favoritdagar. Jag älskar till exempel måndagar, det är ju första dagen på en ny vecka, dagen en ny träningsvecka drar igång. Sen är jag av någon anledning förtjust i onsdagar, det är liksom lite mitt i. Fredagar är såklart suveräna, man har en hel helg framför sig och vet att man får sova ut dagen därpå. Och lördagar är bara bäst. En ledig dag då man kan göra precis vad man vill. Men jag tror ändå att söndagar toppar min veckodagslista. Det är dagen då jag planerar den kommande veckans träning (och jag älskar att planera) och har en liten utvärdering av veckan som gått. Det är även en dag då jag alltid fylls av extra energi. För på samma sätt som jag vill börja en vecka bra vill jag avsluta den storstilat. Så idag kommer jag att köra Styrka II med hopprepsspurter samt testa ett par nya övningar som jag eventuellt kommer att lägga in i träningsprogrammet. Bland annat en tuff knäböjsövning som jag lovar att skriva mer om efter att jag prövat den. Efter det tänker jag köra 20-30 minuter tempoträning på spinningcykeln. Sen på eftermiddagen ska jag sticka ut på en PW med viktväst (jag valde att ta en vilodag igår och istället lägga passet idag). Kanske inte allas föreställning av en vilodag men för mig är det en skön söndag.

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

jag äskar söndagar! då har jag alltid massa energi! och jag brukar se till att göra alla ärenden, och typ städning och sånt pålördagar så man kan ha söndagen till att träna och göra sånt man helst vil!! =)

Sporty Spice sa...

Emelie. Jag gör samma sak. Storhandlar, städar, tvättar och gör storkok på lördagar. Sååå skönt att vakna på söndagen då och veta att man kan träna hur mycket man vill. Eller lata sig om man känner för det. =)