söndag, januari 20, 2008

Patriotisk – men sjuk

Argh! Jag är sjuuuk! Kände mig lite småhängig i fredags, i igår lördag var det snuvigt värre men inte så att jag kände mig sjuk. Men idag vaknade jag med en fullt utvecklad dunderförkylning. Snuvig, täppt, tryck bakom ögonen, bomull i skallen, kittlig i halsen. Urk! Ingen feber eller halsont dock men träning blir det inte. Känner mig som en urvriden disktrasa.

Så det får bli soffläge med pläd, te, förkylningspiller, Resorb vätskeersättning och tv såklart. Söndagar i USA så här års betyder ju NFL-fotboll. Idag spelar vårt lag New England Patriots mot Chargers. Vinner vi ikväll betyder det att Patriots slår ”världsrekord” genom att vara det första laget någonsin som spelat en hel säsong (alltså playoffs som är hela 17 matcher) utan att förlora en enda gång. Stort! Och senare ikväll är det dags för New York Giants att möta Packers.

7 kommentarer:

Jossan sa...

Krya på dig tjejen!

Terese sa...

Krya på dig! Om du inte har något för dig kan du anta utmaningen på min blogg: http://sparkibaken.blogspot.com/2008/01/utmaning.html

:-)

Anonym sa...

Jättestor kryapådigkram till dig!

Anonym sa...

Krya på dig! Hoppas det går fort för inge kul att va sjuk...

Annika sa...

Krya på dig, Petra! TA det lugnt i kylan, brrr...
Japp, satt och kollade matchen igår...Vet du, jag ser fram mot super bowl! Vad är det MED mig? Jag gillar ju inte amerikansk fotboll...

Petchie75 sa...

Ha ha, jag är också sjuuuuk!! Sedan igår morse (drömde att jag blev sjuk och så vaknade jag och var.. sjuk!) - vet inte om det är en dunderförkylning eller influensa men oj vad jag har ont i huvudet, ögonen, överallt. Har inte sovit det minsta inatt, det gjorde bara för ont!
O gjorde löksoppa för han säger att lök är bäst för förkylning och äckligt kamomillte som är medecinen nr 1 i Spanien för alla sorters krämpor!
Hoppas att du mår bättre - det gör tyvärr inte jag :-( .

Sporty Spice sa...

Jossan. Tack så mycket!

Terese. Tack. Och jag ska kolla in din utmaning.

Caroline. Tack för kramen, den värmde.

Helen. Nej, verkligen astrist att vara sjuk. Man kan ju inte träna! =(

Annika. Tack. Och ja, visst var det spännande igår. Giants matchen var ju en ryyysare. Det är extra kul för oss i CT nu för hälften hejjar på Patriots och hälften på Giants. Vi har ju projektor så det blir Super Bowl Party hemma hos oss.

Petra H. Usch, då har vi fått samma sjuka. Jag har exakt samma sympton - och inte ett dugg bättre idag. Kamomillte och lök hoppar jag över, satsar på Vicks Cold & Flu Day och Night Quil istället. Krya på oss!