tisdag, januari 15, 2008

Vegasbilder

Nu så. Äntligen fick jag lite tid över att fippla med Las Vegas-bilderna och här är ett axplock.

Inne på The Mirage hade de, förutom delfiner, lejon och tigrar, även en gigantisk glaskupol och en livs levande regnskog.








The Venetian har såklart kanaler och för $15 kan man åka gondol och bli besjungen av serenader.





Luxor var mäktigt med sin pyramidbyggnad och på insidan går hissarna på sniskan.





Hotellet Paris har såklart både triumfbåge och Eiffeltorn.










Hotell nummer två som vi bodde på var New York New York.






Manhattan skyline i Las Vegas (och de där stålkonstruktionen i vänster hörn är berg- och dalbanan).









Inne på New York New York kunde man strosa runt i The Village och Soho.










Här är våran svit med jacucci i vardagsrummet.





Och så här såg det ut utanför vårt fönster. Ganska mäktig utsikt över The Strip och Nevadaöknen.




The Strip by Night. Till höger ser ni hotellet MGM Grand där vi hade bokat bord på fantastiska restaurnagen Nobhill.




Knickedicken tyckte att det var kul att köpa denna enorma Strawberry Margerita. Själv poserar jag snällt framför glaset (ni ser väl att träningslinnet är på?).

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser verkligen ut som en häftig stad. Jag menar, varför åka runt i världen när allt finns på en enda plats:-)

Sofy sa...

Wow och oj! det måste varit en totalhäftig upplevelse! Fina bilder och kul att du berättar om allt annorlunda på denna spännande plats!

Em Löfgren sa...

oh vilka bilder! ser ut som ett riktgit häftigt ställe!! hoppas jag får möjlighet att besöka det nån gång!!

Anonym sa...

Jösses så snyggt. När kommer det i SvD? Vill ha drinkbilden på ettan. ;-)

Anonym sa...

jäklar!! *SUPERAVUNDSJUK*

Annika sa...

Visst är det häftigt i Vegas! Vill dit igen.
Jättefina bilder. Och så roligt att se en bild av dig med jättedrinken. Var den god?

Sporty Spice sa...

Maria. Ja, allt knäppt och skruvat finns här.

Sofy. Jag tror att Vegas är ett måste för varje människa att se minst en gång i livet.

Emelie. Kul att du gillade bilderna och det är bara att åka dit vettja! Nu är ju dollarn låg och allt.

Caroline. Någongång i vår. Haha, du får väl be Hellekant lägga drinkbilden på ettan. Ska du/ni med till Florida i vår föresten?

Bille. Ja, jag kan verkligen rekommendera ett besök.

Annika. Ja du, den där drinken var megastor. Glaset var typ lika stort som mitt huvud. =) Och ja, den var ganska god trots att jag egentligen inte är så förtjust i söta drinkar (går mer igång på sura saker med mycket lime).

Desiree sa...

Jättefina bilder. Vegas verkar verkligen vara ett häftigt och coolt ställe. Den där Margaritan var inte liten, ser ut som typ en halvliter.

Sporty Spice sa...

Desiree. Knickedicken tog såklart med sig glaset hem (!) så jag provmätte faktiskt nyss - och fyllt till bredden får det plats en liter!!! Haha, då kan man ju lätt säga att "nej, jag drack bara ett glas vin". =)

Jossan sa...

Åhh va härligt det såg ut, jag vill oxå ut och resa=)
Det var den största drinken jag har sett, thihi. Nog för att jag ser mest protte drinkar;)

Petchie75 sa...

Oj, en LITER Margarita - det är inte illa det!
Gondolfärderna verkade lite billigare än i Venedig - jag bodde 5 månader där och åkte aldrig gondol (var singel dessutom så hur kul är det, ha ha!) för det var för dyrt för en stackars student.
Ser framemot att läsa din researtikel, du kan väl annonsera när den blir publicerad ;-)

Anonym sa...

Åååå! Vill också åka till Vegas!