onsdag, januari 09, 2008

I valet och kvalet

På tal om kvinnor, kroppar och ideal. En ny undersökning i amerikanska Fitness Magazine (feb 2008) har just släppts här och det hela går ut på hur långt kvinnor skulle gå för att gå ner i vikt och nå sin ”målvikt”. Till exempel skulle …

* Var fjärde kvinna välja att sitta i fängelse i en vecka.
* 23 procent skulle raka av allt hår.
* Hälften skulle leva 10 år kortare om de fick tappa 20 lbs (nio kilo).
* Om det står mellan att se bra ut och att må bra väljer 41 procent det första alternativet.
* Ha sex tår på en fot.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, leva 10 år kortare mot att tappa nio kilo... Är det inte mindre besvärligt att motionera litegrann och leva tio år längre? Folk är oroväckande slöa och dumma verkar det som!

Anonym sa...

Håller med. Och 41 procent föredrar att se bra ut framför att må bra. Då mår de redan dåligt - tror jag. :S Skulle vara intressant med motsvarande frågor till svenska kvinnor. Du får det artikeluppslaget gratis av mig, Sporty ;)

Sofy sa...

Ha, ha,, jag hade precis samma kommentar på g som Kak sa..attans, ja, ja. Jag håller med i alla fall. Sen är ju resten bara sorgligt!

Desiree sa...

Aldrig att jag skulle välja att leva 10 år kortare. Så hemskt är det väl inte att pallra sig iväg till gymet. Det är väl den berömda lättjan som gör folk desperata. Jag kan bara hålla med Kak.

Sporty Spice sa...

Kak. Ja, visst är det korkat.

Kesu. Jag tror att många sätter likamedtecken mellan "må bra" och "se bra ut". Så många som tror att de ska bli lyckligare bara de går ner i vikt.

Sofy. Ja, snacka om hur svårt det skulle vara att hitta bra sneakers om man hade sex tår. =)

Desiree. Det är de berömda shortcuts och quick fix som spökar. Man vill ha resultat men inte göra jobbet.

Anonym sa...

Jo, så kan det vara. Men hur går det ihop? Oh vad jag är snygg och ser bra ut, men bra mår jag inte. Hm.

Någon speciell anledning till att ni åker till Lasse i Vegas, eller är det bara för att fira ettårsdagen lite i förskott? Journalister är alltid nyfikna och letar nyheter, det vet du ju! ;)

Sporty Spice sa...

Kesu. Ja, men så funkar ju de flesta människor på ett eller annat sätt. "När jag får det där jobbet, om jag bara tjänat ihop si och så mycket pengar, när jag hittat en pojkvän ... eller när jag blivit smal - ja då kommer livet att börja och då kommer jag att bli lycklig". Jag tror att det är ett slags skyddsnät, man "skyller" på sin vikt, att det är därför man inte är lycklig. Lättare så än att ta tag i de egentliga orsakerna.

Det blir en skön kombo av jobb och nöje i Vegas. =)

Anonym sa...

Ja, så funkar nog jag också i vissa fall, MEN jag får inte ihop att man tycker det är okej att må dåligt för att uppnå något. Finns det något som är värt att just må dåligt? Eller är det bara jag som hakar upp mig? ;)

Have a supernajs tajm in Las Vegas. Må tusen och åter tusen jackpots regna över er - gammal kinesisk visdom. Hehe!

buy malegra pro online sa...

sildenafil 100 mg oral jelly is an extremely amazing and effective medication for men who experience erectile dysfunction, The pill readily dissolves in your oral cavity on keeping it underneath the tongue.