tisdag, januari 29, 2008

Step by step

Nu har jag kört ett kort pass på min nya stepper och jag måste säga att jag är glatt överraskad. Det är ju mycket roligare och effektivare att steppa åt sidan istället för upp och ner som på en vanlig trappmaskin. Det blir lite mer danskänsla över det hela och mer naturligt att följa med med armarna. Nu sitter jag här och eftersvettas och det känns ordentligt i kroppen, framför allt i rumpa, höfter och lår. Körde på i 30 minuter och hamnade på en maxpuls på 81% och brände enligt pulsklockan kring 206 kalorier. Den får ett betyg fyra av fem möjliga i träna-hemma-kategorin.

Kolla in den här (ganska töntiga och väldigt amerikanska) filmen om ni vill se hur min stepper ser ut in action.

2 kommentarer:

Puma sa...

Ja den verkar lite kul! Nästan som twiststeppern jag hypade upp innan jul, fast kanske ändå lite roligare ändå? :-)

Ebba sa...

Wow, den där verkade ju rolig!! =) Fast jag skulle säkert ramla av, haha.