torsdag, januari 10, 2008

Viva Las Vegas

Idag ska jag packa eftersom att vi åker till Las Vegas snortidigt imorgon bitti. Som vanligt är det träningsgrejerna som tar mest plats. Brallor, linnen, tröjor, sneakers, pulsklocka, iPod (laddad med skön musik och Jillian Michaels senaste radioprogram), vattenflaska, träningshandskap och en liten påse med mina vitaminer och BCAA. Men denna gång åker även Den Lilla Svarta och mina high heels med i bagaget. Det blir en skön kombination av fitness och flärd. Jag har redan spanat in fyra gym som ska besökas och så ska jag unna mig en fantastisk från topp till tå-spabehandling. Och så har vi bokat bord på en femstjärnig restaurang som är helt rökfri (ovanligt i Las Vegas) och som serverar organic food. Och så ska vi såklart se en show.

Nu ska jag pipa iväg till gymmet och köra Styrka III med hopprepsspurter. Och i eftermiddag ska jag klämma in ett intervallpass. På så sätt är veckans träning ”klar” och jag kan köra vad som faller mig in på gymmen i Las Vegas. Jag har alltid lite svårt att köra enligt ett fast program på ett helt nytt gym eftersom att miljön är ny och de har i allmänhet nya maskiner och grejer som man vill testa. Jag blir lite som ett barn i en godisbutik. Åååh en sån, och en sån och en sån!

Du har väl inte glömt att sätta upp Sporty Spice på din Bloggkoll-lista så du inte missar nått? Länken hittar du under Prenumerera på Sporty här till höger.

8 kommentarer:

Puma sa...

oh la la. ser fram emot vegasrapport när du kommer hem!

Desiree sa...

Ha en riktigt underbar weekend i Las Vegas! Låter som ni kommer att få det toppen. Blir verkligen avis på din topp till tå spabehandling. Ha det skönt och njut nu av allt!

Anonym sa...

Jag är inte avis, nejnejnej. Hoppas du får superkul:-) Vem vet, du kanske kommer hem och är gift...

Anne sa...

Enjoy Vegas!
Restaurangen låter mycket spännande, den blev jag nyfiken på (synd jag inte visste om den då vi var där), ser fram emot höra din rapport om det besöket. Och allt annat förstås. Låter ljuvligt med spabesök. När vi var i Vegas var det kallt, så se till du har med varma kläder.
Flyger ni när det är ljust? Om ja, spana in inflygningen över Vegas. Nu kommer ni från ett annat håll än vi (antar jag) men inflygningen var otroligt häftig. Vi flög så lågt att jag trodde vi skulle snudda bergstopparna och krascha. Man får en bra känsla för hur Las Vegas ser ut och hur liten stan verkar vara när man är ovanifrån. Nog den häftigaste och lägsta iflygningen jag varit med om. Flygplatsen är ju i princip direkt på the Strip också. Jättenära city, känns lite ovanligt bara det.

Mjölksyra sa...

GUUUUUUUUUD, vad kul det låter!!!!
Hoppas du får det underbart!
Ska bli spännande att höra om allt!

/Bille

Sporty Spice sa...

Puma. Kameran är laddad och nerpackat så rapport kommer.

Desiree. Ja, det ska bli så skönt. Unnar mig spa och massage på tok för sällan.

Maria. Nej du, jag har lovat mina kompisar i Sverige dyrt och heligt att inte gifta mig i smyg. De vill ju komma på amerikanskt bröllop. =)

Anne. Vi får jämföra "anteckningar" när jag kommer hem. Kollade vädret och det ska vara +15 och sol på dagarna men bara +2 på kvällen.

Bille. Ja, det ska bli grymt kul!

Anonym sa...

Jag instämmer med ovanstående talare = ha en underbar helg i Vegas!

buy vidalista 5 mg online sa...

tadalafil 5 mg is used to treat erectile dysfunction and symptoms of benign prostatic hypertrophy. is used to treat pulmonary arterial hypertension and improve exercise capacity in men and women.