måndag, januari 21, 2008

Sjuk, sjuk, sjuk

Jag är fortfarande dösjuk. Och imorse gjorde jag något jag inte gjort sedan Hedenhös. Jag stängde av väckarklockan när den ringde klockan 06.45 och sov ända till 9.30. Jag vaknade till någon gång vid åttarycket och tänkte att jag måste ju gå upp, här kan man ju inte ligga och lata sig, men då var det som kroppen bara tvärvägrade. Jag var helt matt och orkade knappt lyfta på huvudet. Det var som om kroppen sa ”nu är det du som ligger still och sover medan jag bekämpar de här mördarbacillerna”. Så jag somnade om. Men jag känner mig inte ett dugg bättre än igår. Ont i hela kroppen, tryck bakom ögonen, sus i öronen, irriterad i halsen, bomull i skallen, molande värk i bihålorna och svidande näsa (det känns som om jag snortat klorin). Känns som om jag råkat ut för någon rackarns influensa. Så träning blir det inte. Känner inte ens att en promenad i den vackra vintersolen är aktuell. Blä!

Den enda bra nyheterna jag har att komma med är att Patriots vann igår så vi är klara för Super Bowl plus att de slog NFL-historia med 18 raka segrar. Och New York Giants vann sin match så det blir dem vi möter. Och för oss i CT är det lite kluvet då hälften håller på New England Patriots och andra hälften på Giants. Men jag lutar mer åt Patriots, för de har ju Tom Brady (han som dejtar Gisele Bundchen ni vet) och han är grym.

Nej, nu ska jag ta en lång varm dusch och sedan bädda ner mig i soffan med myskläder, varma sockor, pläd, te, tidningar och en film eller två. Synd att man mår pyton för annars hade det ju varit ganska mysigt.

4 kommentarer:

Em Löfgren sa...

urk och fy!! känner igen pytonänslan! men du gör rätt som vilar! fast det vet du ju redan!! film, sömn, te och att sedan bli extra bortskämd av mannen och få känna sig lite ömklig ett tag, det brukar göra susen det!! =) krya på dej!!

Ebba sa...

Usch. :( Krya på dig!! :) Lite te och en bra film gör nog gott!!

Anonym sa...

Usch inte vara kul att vara förkyld inte... Hoppas att du piggnar till snart!

Tänkte passa på å fråga dig som lever å bor i staterna... Har du testat egg white powder?! Sitter å läser tidningen Oxygen å det ska vara det i flera recept...

http://www.barryfarm.com/nutri_info/milk/eggwhitepowder.html
Hittade denna länken när jag snurrade ut på nätet... men om jag hittar det i Sverige är väl en annan femma... *hmm*

Anonym sa...

Nej, men vad tråkigt! KRYA PÅ DIG! Hoppas du känner dig lite bättre imorgon!