lördag, september 29, 2007

Linda Fodor-Egelstig

Jag vet att det är många här på bloggen som undrat över hur det gått för Linda Fodor-Egelstig alias Fitness Star. Trots att jag VETAT det hela tiden är det skönt att ha det svart på vitt och kunna meddela att provresultaten har kommit. Och testen var negativa. Linda har alltså helt blivit friad från alla misstankar. Tyvärr drog testen ut på tiden så hon missade VM som gick av stapeln förra helgen. Men det går fler tåg. Och nästa år tar du guld, eller hur Linda? =)

37 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt att höra. Trost att jag inte misstänkt henne har man ju varit lite orolig. Vet du om och när hon ska börja blogga? Jag saknar Fitness Star.

Anonym sa...

skönt att höra, synd bara att hon missade VM :/

or sa...

Jag tror att det blir svårt för henne att hantera situationen.
Igår såg jag Fitness magazine med Linda på omslaget i en affär och någon skrev "Dopad" på det.

Anonym sa...

Jag förstår inte hur någon ens kunnat tänka tanken på att den lilla tjejen skulle vara dopad!

Hon kommer troligtvis tillbaka som person starkare än någonsin.

Anonym sa...

Glad att höra! Men om hon nu ändå skulle ha dopat sig så skulle hon inte göra det så här nära VM. Så att testet är negativt betyder inte att hon inte dopade sig för några månader sedan. Eller? Är hon helt friad nu då? Hur går det för Mats?

Sporty Spice sa...

Carola. Jag vet inte om och när hon ska börja blogga igen. Jag saknar också hennes blogg.

Sofia. Ja, det var synd!

Olga. Jag tror till 100 procent att hon kommer att kunna hantera situationen. Hon har mycket stöd. Däremot är det lite läskigt att se hur många människor som var supersnabba att dömma, peka finger och vara skadeglada.

Anonym. Jag tror också att hon kommer tillbaka starkare än någonsin.

Anonym. Hon är helt friad och har inte dopat sig överhuvudtaget.

Anonym sa...

Läste det på en annans blogg lite tidigare. Blev så himla glad!! Jag har inte trott att hon har varit dopad alls och nu kunde man ju verkligen andas ut. :) Ser fram emot hennes comeback. Hon är en fighter så det borde inte vara några problem. :) Hoppas att hon börjar blogga igen.

Mjölksyra sa...

Om du har möjlighet att hälsa till Linda, kan du då inte hälsa tilll henne att vi är MÅÅÅÅÅNGA som saknar hennes blogg! SNÄLLA, kom tillbaka!

Terese sa...

Va skönt att du fick dina föraningar bekräftade :-) Jag lider verkligen med Linda att hon missade VM. Så som hon har kämpat för det och så faller det på målsnöret på grund av någonting som hon inte har kunnat göra något åt. Men det är skönt att man kan ha kvar henne som förebild och att veta att hon är ren.

Anonym sa...

resultatet var negativt, som väntat =)

Anonym sa...

Jag har aldrig tvivlat. Men va skönt att för minst henne själv att kunna visa upp provsvaren! :-)

Hoppas hon kommer tillbaka strakare (på alla plan) än någonsin! :-)

Instämmer med fler andra: vi väntar på hennes come-back!

Anonym sa...

Det är ju jättebra, men glömmer ni inte att hon hade preparat i sin lägenhet? Det rimmar rätt illa med att vara en naturlig atlet.

Sporty Spice sa...

Ebba. Ja, visst är det skönt!

Mjölksyra. Jag ska självklart hälsa.

Terese. Ja, att missa VM var lite snopet. Men de ville inte ha med någon som var under utredning.

Ofelia. Håller med dig. Nu kan alla sluta spekulera. =)

Riddler. Det var inte HON som hade prearat i sin lägenhet. Hon kan inte, oavsett sitt yrke eller karriär, ta ansvar eller beskyllas för vad en annan människa gör.

Anonym sa...

skönt att få det svartpåvitt, det som man hoppats på! skönt!! vet om hon tänker börja blogge igen?! förresten, var det alltså fel det som tidningarna skrev om att hennes man hade preparaten hemma, i deras gemensamma lägenhet alltså?

Anonym sa...

aha okej, tack för förtydligandet. så skönt att hon är fri, men attans att hon missade VM! kan tyvärr inte låta bli att fundera på om hon verkligen inte visste vad hennes man höll på med, i deras lägenhet?

Anonym sa...

Vad för test gjordes? Även för GH, som är weapon of choice, för internationellt tävlande inom Body Fitness. Om det andra säger jag bara; "BAH". En förebild ska för fan ta sitt ansvar och inte GÅ MED PÅ att dopingpreparat förvaras i sin lägenhet.

Anonym sa...

Nu är det ju så att om man tar sånt som fanns i deras lägenhet så synts inte det på de proverna som polisen tar.....

Anonym sa...

Hon hade ingenting hemma hos sig. Det var hos den där andra killen som de hittade grejerna, inte i Lindas & Mats lägenhet. Och du "Riddler" - låter som du vet VÄDIGT mycket om sådant. Kasta sten i glashus va???!!!
/Perre

Anonym sa...

Du anonym som snackar om saker de tagit som inte syns på provet. hon har ju bara tagit saker som havregrynsgröt, grönsaker och proteinpulver. så nej, det synss inte det har du helt rätt i.

Anonym sa...

Naiva är ni..Beslaget gjordes hos henne och Mats....Hon är fortfarande föremål för polisiär utredning...för medhjälp....Hon kommer inet frias

Anonym sa...

Det är ju du som är naiv och tror på vad en slikig kvällstidning skriver för trams. De blandade ihop åldrarna och det var hemma hos den andra killen (inte Mats alltså) som den där blommiga väskan hittades. Så ta reda på fakta innan du öppnar limpsaxen. Och det ser så töntigt ut när du använder dig att ord som "polisiär" när du inte ens vet hur man använder kommatering eller kan sätta punkt. Sorgligt.

Anonym sa...

Oj du ska nog inte snacka om att stava. Och hade hon inte haft något hos sig så hade hon aldrig blivit indragen i en utredning och missat vm. Och varför skulle Mats då ta på sig ansvaret för väskan om den inte var hos dem. Du är fan dum i skallen på riktigt.

Anonym sa...

En sak till det var inte så att de inte vill ha med henne på vm. Hon får inte så hade de skickat henne dit hade förbundet begått regelbrott.................................

Sporty Spice sa...

Alla ni "Anonyma" får ta och hitta ett annat forum att vara otrevliga på än min blogg. Jag kommer att radera kommentarer som jag tycker är elaka, otrevliga eller bara rent spekulativa.

Anonym sa...

Jag så överlycklig!! För jag visste i mitt hjärta hela tiden att hon ej hade tagit nåt. Alla som ska "hålla på" och spekulera hit och dit... Varför inte ta o sopa rent under er egna matta?? LINDA VI HAR SAKNAT DIG! *hälsa det* =)

Anonym sa...

Oavsett användning av dopingpreparat eller inte så är det inte det mest skrämmande. Utan det är när man har lägenhet som bas för att driva en försäljningsverksamhet och drar med sig andra unga människor i fallet.

Det var ju inte första gången dem sålde(pågått ganska länge ). Sen att M spelar "ädel" och tar hela smällen för att skydda L är en annan sak.

Hon är inte så oskylidg som hon framställer sig vara.

Anonym sa...

Anonym innan mig: Vilken fantasivärld lever du i. Du sitter och skapar egna sanningar och förmedlar dem som om du vet något som ingen vet något om alls. Ingen försäljning har förekommit, och har så heller aldrig skett någon gång.

Vakna upp och lev livet istället för att fantisera ihop storys om människor du inte känner och händelser som du inte har en aning om!

Anonym sa...

Anonym inlägg 26: Bara så att du vet är det du håller med på förtal, något som är brottsligt och kan ge 2 års fängelse! Tänk på vad du skriver. ;-)

Anonym sa...

Jag är ledsen att jag är anonym men jag tillhör skalan som inte riktigt har tid att sköta om en egen blogg. Jag tycker däremot att det är väldigt intressant att läsa runt lite på andras bloggar när andan faller på.

Jag har själv tränat sedan jag var 16 och för ett antal år sedan bodde jag ihop med en kille som brukade steroider. Jag hade väl haft vissa misstankar om det men den dagen det dök upp preparat i vårt gemensamma hem tvingade jag honom att välja mig eller dopingen. Han valde såklart dopingen, vilket tyvärr de flesta killar gör i liknande situationer. De försvarar bruket/missbruket och förnekar alla negativa sidor. Jag har även vänner som varit med om precis samma sak. Jag kan nog klassa som ultraliberal, jag tycker att alla har rätt att bestämma över sina liv och sina kroppar, men man har även et ansvar för det som finns i ett liv och i ens hem. Att ha olagliga preparat hemma, fine okej det kanske inte var hon som använde dem. Men det är tusan ändå hennes ansvar att se till att skiten inte finns i hennes hem om hon tar så starkt avstånd från det som hon gör.

Oavsett om hon har brukar doping eller ej så är hon en väldigt duktig fitnesstjej.

Anonym sa...

Men vad är det ni kackelhönor inte kan förstå?! Hennes kille hade också kunnat få tillbaka provet negativt, om testat exempelvis kommit något senare.. Preparaten lämnar kroppen, men för det kan det betyda att man dopat sig!
De som inte tror att de dopar sig i fitnessvärlden är så blåögda.

Anonym sa...

Om det är tillväxthormon (vilket det säga att det var) de hittat hemma hos dem, är det inget som syns på ett test om inte det gjorts ett test INNAN, så man kan jämföra de två testen. Så msn undrar vilka som är blåögda?

Anonym sa...

Det hittades även steroider även hemma hos Mats Egelstig och Linda !

Anonym sa...

http://sydsvenskan.se/malmo/article272655.ece

Anonym sa...

Hörde på SM i helgen att Mats.E har tjallat på en vän för att klara skinnet på sig själv och Linda.! Så ruttet!

Anonym sa...

Underbart att se hur otroligt naiva alla är...

Ger man sig in i leken får man leken tåla, och inte dra med sig andra i skiten...

Och att Linda skulle va helt ovetandes om vad hennes MAN gjort är så korkat naivt..

Anonym sa...

Inte mär än rätt att hon missade VM, anser att hon skulle klivit av SM tävlingen med efter det skit hon och hennes man orsakat..

Anonym sa...

Varför har så många tjejer en sådan som Linda Fodor som sin idol och har sådan stark tro att hon är såå helig o ren?

Har själv tävlat inom fitnessvärlden och känner flera som håller på och tävlar och det förekommer doping inom fitness och inom bodybuilding är det mer regel än undantag detta vet alla!

Linda Fodor kanske är ren men då är hon en av mycket få som tävlar o placerar sig på den niva hon gör.

Och om det är så att det fanns dopingpreparat i deras lägenhet så är det ju naivt o tro att hon inte visste om det. Klart hon gjorde hon är nog varken dum eller blind.