tisdag, september 18, 2007

Älsklingen

Idag kom min Polar F55 och jag är nykär. Synd bara att jag fick den EFTER att jag kört min power walk och intervallpass. Nåja. Det är en träningsdag imorgon också. En annan kärlek jag går och dreglar efter är denna träningsväst. Att träna med vrist- eller handledstyngder är så dumt eftersom att det sliter extremt mycket på lederna. Så gör inte det!!! Nej, vill man ha vikt på sin promenad eller löparrunda är det väst som gäller. Se dock till att vikterna är fördelade jämt på kroppen, att de är mjuka så att de inte skaver, att den sitter tajt och bra på kroppen. Den jag tittat på har dessutom en liten ficka för i-poden. Se till att köpa en väst där du kan lägga på fler extravikter så du kan lassa på ju starkare du blir. Västen är dessutom utmärkt att använda vid vanliga övningar som utfall, knäböj eller sit ups.

6 kommentarer:

Anonym sa...

spännande! har inte hört så mycket om västar! vad kostar de ungef'r? när skulle du säga att man har mest nytta av dem? gör det nån skillnad vid powerwalks om man har dem!?

or sa...

Är det samma som Pauline Nordin har på sig när hon kör cardio?

Sporty Spice sa...

Emelie. Du kan hitta västar från 350 kronor och uppåt. Tänk dock på att man får vad man betalar för. Väst kan man använda vid power walks, löparrundor eller styrketräningsövningar.

Olga. Jag vet inte vad hon har för märke.

Anonym sa...

välkommen i Polar-famljen =) jag har fått fart på överföringen nu så den funkar kanon!

Mjölksyra sa...

Intressant med västen! Vad kan en sån väst väga?

Sporty Spice sa...

Cizzi. Tackar.

Mjölksyra. Du ska köa en där du själv kan reglera vikten. Det finns från ett par kilon och uppåt. Den jag tittat på är från 2 pounds-40 pounds (1-20kg) men man kan köpa till fler vikter.