tisdag, september 25, 2007

Gympucko

Igår var jag och Knickedicken på gymmet. Måndag och vi kör rygg, baksida axlar, biceps och mage som vanligt. När vi står där och värmer upp i lugn och ro kommer den nya PT:n fram (en liten sprätt på max 150 cm) och påpekar att han snart ska träna en klient och att han kommer att behöva just de maskiner vi står på. Jag blev så paff att jag inte ens kom på något att säga förutom "okey". Det fanns nämligen två löpband, en crosstrainer och två motionscyklar som stod helt tomma. Sen kom han fram igen och pekade på cable crossen, på tre benmaskiner, på två ryggmaskiner och på push up maskinen och sa att han hade förberett dessa och att han kommer att behöva använda dem med sin klient och att vi skulle vara tvungna att "work around me". Vilket jävla praktpucko! Han hade alltså preppat typ samtliga maskiner och dem fick ingen röra, helst inte titta på, bara för att han hade en kund. En kund som förövrigt inte ens kommit till gymmet än. Jag kom inte på något bra att säga förutom att vi tänkte använda cable crossen och sedan mest fria vikter så det skulle säkert gå bra. Efteråt ångade vi oss grymt att vi inte sagt ifrån. Alternativt slagit honom på käften. Nästa gång jag ser honom ska jag bita ifrån. Om han så mycket som öppnar sin lilla mun ska jag tala om för honom hur man beter sig på ett gym.

Här är en kolumn jag skrivit om just olika typer man kan möta på gymmet.

12 kommentarer:

House Of .... sa...

Det roligaste är att du till och med lyckades pricka in klädsen på de olika killarna ;)

Anonym sa...

Vilken idiot. Vill han ha hela gymmet för sig själv får han väl fixa ett eget gym där han kan ta emot kunder. Säg ifrån nästa gång! Du är ju medlem och har lika stor rätt som honom att träna. Ah, jag hade blivit så ARG.

Anonym sa...

Grymt bra kolumn föresten! Skrattade högt. :-)

Anonym sa...

grymt bra skrivet :)

Jag gillar din blogg!

Anonym sa...

Fy sjutton vad förbannad man hade blivit. Men man fattar ju inte det förren efteråt (att man skulle sagt till honom eventuellt gett honom på käften :-), för man blir ju chockad först att nån kan säga nått sånt.

Desiree sa...

Det var en stöning typ ni kom i kontakt med på gymet. Kul kolumn om de olika typerna på gymet. Skönt att jag inte behöver bemöda mig om att ragga på någon där.

Sporty Spice sa...

Carola. Jag är nästan lite glad så här i efterskott att jag INTE sa något. Jag hade förmodligen vräkt ur mig något elakt som man fått ångra. Nu tar jag the high way och lämnar barnsligheterna åt honom.

Anonym. Kul att du gillar min blogg.

Bille. Ja, det var typ att man kliade sig i huvudet och tänkte att hörde jag verkligen rätt?

Sporty Spice sa...

Desiree. Ja, han var i en klass för sig.

Anonym sa...

Lika bra att inte säga något. Beter man sig sådär illa är man inte värd några kommentarer!

Sporty Spice sa...

Ebba. Ja, man får liksom skaka av sig och stå över sånt. Nu verkar det ju lösa sig eftersom att ägaren ska säga till honom att det inte är ett okey beteende på gymmet.

Anonym sa...

vilket litet mongo! vem trodde han att han var? och vem var hans kund? Madonna? Bush? grr! kasta en hantel på honom!!

Anonym sa...

Jag skulle nog också bara bli helt paff! Vad säger man i ett sånt läge liksom? Wierd.. :S