måndag, september 17, 2007

The Truth About Food

Ikväll är det jag som bänkar mig i två timmar framför Discovery Health och tittar på Dr Oz´s (känd från The Oprah Show) The Truth About Food. Ni som inte har den kanalen eller bor i Sverige kan ni läsa mer om programmet här. Eller köpa boken.

"Forget all the headlines you read. Here for the first time, we will reveal the real truth about food. We'll cut through the spin and by using scores of original experiments on hundreds of volunteers, we'll show you the real science behind the food you eat and reveal just what it does to your body. The Truth about Food answers the questions and busts the myths we've all heard about the food we eat every day. At its core is hard science—tested and proved before your eyes. The series will reveal the best foods for every area of your life: not just what to eat, but why. This will be the biggest ever undertaking of its kind: a huge scientific televised investigation—delivering for the first time real provable evidence of just how your diet influences every area of your life. You will see convincing proof of the incredible and sometimes shocking effect of food on the inner workings of your body, from your immune system and appetite to your memory and even libido".

15 kommentarer:

Anonym sa...

Aaaaah! Vad deppig jag blir att jag inte bor i USA. Det där programmet skulle jag så gärna vilja se. Undrar om programmet kommer till Sverige? Vet du?

Sporty Spice sa...

Carola. Serien kommer säkert till Sverige. Vet ej när - läs på deras hemsida. Boken kan du köpa för $35.

Anonym sa...

Det låter ju riktigt intressant det, ställde in dvr:en nu på direkten. Visste inte ens att jag hade den kanalen, så tack för både program och kanaltips ;)

Sporty Spice sa...

Minten. Kul att du hittat Discovery Health. Riktigt bra program där emellanåt. Kanal 103 om någon annan undrar (iaf om du har Comcast).

Desiree sa...

Det låter som ett både spännande och bra program. Det ska jag absolut ta och kolla in. tack för tipset.

Sporty Spice sa...

... skynda dig. Det börjar om sju minuter. =)

Anonym sa...

Fan, jag har inte kanalen. Discovery Health verkar inte ingå i vårt standard-kabel-tv-utbud från Comcast. FAN! Jag hade velat se det här programmet. Boken är säkert bra, men ibland blir det så mer effektivt när man ser bilder och som tv-inslag.
Du får återkomma med rapport!
Om du mot all förmodan bandat in det så lånar jag gärna...

Anonym sa...

En till sak,
Vad har ni för kabelutbud? Vet inte om Comcasts kabel-paket heter och innehåller samma på västkusten som östkusten (men det borde det ju göra), vi har i alla fall deras "standard cable" paket.
Vad har ni? Är det många kanaler du kollar på, är det så att säga värt ha nåt större paket?

Sporty Spice sa...

Anne. Vi har Comcast standardutbud och har upp till kanal 103 (vilket råkar vara just Discovery Health).
Vi hade ett större paket förrut, så att jag kunde kolla på FitTv och Bravo men det kändes lite väl dyrt att betala så mycket extra för två kanaler. Verkar ju konstigt att det skulle vara annorlunda mellan Comcast utbud på öst- och västkusten. Ring dem och fråga! Tyvärr bandade jag det inte men kanske kommer de släppa allt på DVD? Fram tills dess får du läsa boken och kolla på deras hemsida, där finns massor av kul info, filmsnuttar och så.

Anonym sa...

åhh hoppas den kommer sändas i sverige!

Anonym sa...

Avslöjande ha några spännade "sanningar" då?

Anonym sa...

Om de gör detta på ett seriöst sätt så låter det faktiskt väldigt intressant! Hoppas vi får se det i Sverige.

Sporty Spice sa...

Emelie. Kolla med din digitaltv-leverantör.

Ofelia. Det var mer fakta och forsning än "avslöjanden" och det var därför det var så bra. Det är Discovery Chanel som ligger bakom så ja, det var seriöst gjort.

Anonym sa...

Ja, ska kolla in deras hemsida och nöjer mig med den så länge! Tack för comcast-info.
Jag kollade upp vår deal, tydligen har comcast här lite annat (sämre vad det verkar) standardutbud. Vi har upp till kanal 70+ nånting. Men Discovery Health här är på kanal 220 så den är långt borta ändå. FitTV är på 222.

För tillfället får det räcka med de kanaler vi har. Det bästa vore att få skapa sitt eget paket, med precis bara de kanaler man vill ha :)

Sporty Spice sa...

Anne. Ja, det bästa vore ju att få välja och vraka själv bland kanalerna. Vi tittar kanske på 10 av de 100 vi har.