måndag, september 17, 2007

Snälla internetbrandmän

Igår var det tänkt att jag skulle sitta i soffan och kolla på Emmy Awards i lugn och ro. Få kommentera klänningar och frisyrer, dissa tal och hejja på mina favoriter. Istället fick jag hyscha och sträcka på nacken för att se. Framför tv:n, på golvet låg nämligen två brandmän. Vårt trådlösa krånglade och Nate kom över för att försöka hjälpa till. Så två breda ryggar var ibland det enda jag såg. Så lagom glamoröst. Men de gjorde det ju för min skull, så att jag skulle kunna jobba, blogga och facebooka idag, så jag kunde ju inte klaga.

Igår hann vi (förutom storstädning, storhandling, stortvättning och stordiskning) med en härlig PW på Hammonasset Beach. Här kommer en liten kort filmsnutt så ni får se hur det ser ut på "min" strand.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Mysig strand! Ser perfekt ut att gå långa promenader på. Är det Atlanten?

Sporty Spice sa...

Carola. Ja, den är perfekt. Det tar cirka 45 minuter att gå längs hela stranden åt ena hållet och lika lång tid tillbaka. En skön runda. Det är Long Island Sound du ser (en "vik" av Atlanten).

Petchie75 sa...

Vad bra med utryckning för internet - vad snälla de var som fixade det för dig.
Jag ska se om jag kan surfa lite på grannens internet igen ikväll...
Skönt med stranden runt hörnet, jag ser framemot att ha det i PR!

Desiree sa...

Härlig och fin strand ni har. Ligger den i närheten där du bor eller hur långt får du åka för att komma hit?

Sporty Spice sa...

Petra H. Ja, en av branmännen var ju min egen pojkvän. Jag ringde alltså inte 911. =)

Desiree. Stranden ligger typ fem minuter från där vi bor. Madison ligger on the water. Perfekt!

Anonym sa...

Blir ju inte alls avundsjuk av den där filmen, haha. ;) Här har det snöat i dag, så när jag var ute och sprang var det pannband och vantar som gällde.

Sporty Spice sa...

Ebba. Har ni redan snö?! Här är det lite småkyligt på morgonen men på dagarna har vi fortfarande kring 20-25 grader. Vantarna får vänta ett tag till. =)

Anonym sa...

Ja, imorse när jag vaknade snöade det ute! Tack och lov har det försvunnit nu, haha. Fortfarande vantväder dock...

Sporty Spice sa...

Ebba. Brrrr! =)

Mjölksyra sa...

Ser verkligen inte dumt ut med stranden! Och lite avundsjuk blir man ju när du skriver att det är 20-25 grader varmt!