söndag, september 09, 2007

TV

När jag ändå är i farten och pratar dumburk kan jag ju berätta vad jag ser fram emot på tv i höst. Imorgon måndag är det Season Premiere för The Oprah Winfrey Show med ingen mindre än David Letterman som gäst. Must see. Säsongspremiärer som CSI, Americas Next Top Model, Gilmore Girls (sista säsongen), Grey´s Anatomy (äntligen), Ugly Betty, Extreme Makeover Home Edition, House (som jag har längtat) och The Closer (hurra) är inskriva i kalendern. Sen är det The Emmy Awards nästa söndag. Hejja Hugh Laurie och Kyra Sedgewick. Andra tv-smultronställen i höst är att Victoria Beckham har en biroll i Ugly Betty (hon ska spela en av Wilhelminas brudtärnor). Avsnittet sänds i november. En annan cool guest star är Jason Alexander (George Costanza) som ska gästa Julia Louise-Dreyfus show The New Adventures of Old Christine. I höst ser jag även fram emot nya serier som Pushing Daisies, Back to You med Patricia Heaton (Everybody loves Raymond) och Kelsey Gremmer (Fraiser), Dirty Sexy Money med bla Donald Sutherland och William Baldwin, Private Practice (Gray´s Anatomy spinn off med Amy "Dr Addison" Brenneman), Bionic Woman och Samantha Who? med Christina Applegate.

Börjar jag bli fyrkantig tro?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ooops, vad jag blir sugen på en massa mysiga höstkvällar framför tv:n nu. Inte helt fel kunna se alla program direkt och inte ha års eftersläpning...
Tack för schysst sammanfattning, här fick jag lite nya tips också,på nya serier som börjar.
Brothers and sisters (ABC söndagkvällar) som börjar sin andra säsong tycker jag är rätt bra också.
Haha, fyrkantig???!!! Här är en till i så fall...

Anonym sa...

Kollar du på Work Out (på Bravo)? Det är ju den bästa såpan ni har där borta och det är ett mysterium varför ingen svensk kanal köpt in serien än.

Petchie75 sa...

Jag ser framemot amerikansk tv i PR, hoppas att hinna ikapp Grey's Anatomy på ngt sätt - finns det ngn bra kanal som visar repriser för stackars svenskor som bott i Belgien och inte lyckats se alla säsongerna?
Hoppas bara att O lyckats få sitt social security number innan jag hinner dit och vill titta på tv...

Sporty Spice sa...

Anne. Ja, Brothers & Sisters är bra. Gillar Sally Fields.

MS. Bravo ligger tyvärr i det digitala blocket som man måste betala extra för, utöver de vanliga 100 kanalerna. Men jag kollar på Work Out på nätet.

Petra H. Vad jag vet finns det ingen repris-kanal. De har däremot kört hela förra säsongen nu under uppehållet. Fast de finns väl på DVD?