söndag, september 23, 2007

Medicin

Jag har alltid förespråkat variation på gymmet. Visst följer jag ett program och tränar olika muskelgrupper i en förutbestämd ordning. Men jag behöver lägga in nya och roliga element för att hålla motivationen på topp. En sådan sak är medicinbollsträning. Jag och Knickedicken kastar den till varandra, allt ifrån kast med vridning i rygg, fotbollsinkast, över huvudet (som en tricepspress), med studs, enarms, bakåt över huvudet eller liggande med en situp-resning. Det är asbra och askul träning. Sen kan man ju dessutom använda bollen vid vanliga övningar som knäböj, ryggresning, biceps, triceps, mage och rygg. The Sky´s the Limit.

Vad gör du för att göra din träning roligare?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag anlitar dig :-) Nu är jag klar med min kostdagbok så den får du i veckan tillsammans med pengar. Hoppas och tror att det ska ge mig motivation och glädje i min träning.

/Lena

Anonym sa...

Kul med medicinboll! Vi använde sådan en del i skoljumpan. Jag försöker att hela tiden utmana mina gränser för vad jag tror jag klarar av. Kör lite mera, lite intensivare, lägger om. Just nu är det väldigt mycket gym för mig, men tidigare såg jag till att testa hela utbudet på träningsstället som variation (mkt stort utbud).

Sporty Spice sa...

Lena. Smart!

Ofelia. Medicinbollen är ett perfekt redskap. Går att variera i det oändliga.

Puma sa...

Byter allt: träningstider (varierar mellan lunch, morgon, kväll, em), pass (spinning, box, löpning etc.), anläggning, instruktör. Fast... bäst är nog träningskläder och prylar.

Sporty Spice sa...

Puma. Ja, nya kläder och gadgets gör alltid träningen roligare. Just nu står min Polar F55 högst upp på listan och i dagarna får jag min nya viktväst. Jippey! =)

Desiree sa...

Ja det är otroligt viktigt att hålla träningen kul och varierad. En boll piggar definitivt upp träningen. Det finns ju väldans mycket man kan hitta på med den.