fredag, september 14, 2007

Bokrecension

Fredrik Paulún – Fettguiden
På senaste tiden har allt fler insett att fett är bra och inget man behöver vara livrädd för. Men samtidigt är det fortfarande många frågetecken, vilka fetter är egentligen de bästa och vilka var det nu igen man skulle akta sig för? I boken Fettguiden - De bästa fetterna för din kropp förklarar näringsfysiologen Fredrik Paulún allt du behöver veta. Boken inleds med grundkunskap om fett, hur kroppen bildar fett och fettets betydelse för kroppen. Sedan går han grundligt och pedagogiskt igenom mättat, enkelomättat och fleromättat fett. Omega-fettsyrorna får ett helt och välförtjänt kapitel och vi får även lära oss vad transfett är, varför det är så farligt, var de finns och hur vi kan undvika dem. Boken avslutas med recept och en oumbärlig fettsyratabell. En mycket bra bok att antingen sträckläsa eller bläddra i som uppslagsverk. Cirkapris: 150 kronor. Fitnessförlaget. Betyg: 5

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller på att läsa min upplaga sakta men säkert =) recension kommer så småningom ;)

Sporty Spice sa...

Cizzi. Ska bli kul att höra vad du tyckte. Mitt ex hamnar i uppslagsverksbokhyllan. Perfekt!

Anonym sa...

Hm... jag har haft boken liggand epå mitt skrivbord här på jobbet i två veckor nu... Ska nog ta hem den och börja läsa, blev lite sugen när jag läste vad du skrev.

Sporty Spice sa...

Cia. Gör det.