onsdag, juni 06, 2007

Snörvlande soffpotatis

Fortfarande sjuk. Den onda halsen har gett med sig men jag är däppt i däsan och blir svettig av att resa mig från soffan och hasa ut i köket. Så det blir en träningsfri dag idag också. Jag vet att det är det enda rätta och att min kropp behöver vila och att jag faktiskt bygger muskler och låter kroppen återhämta sig under tiden jag ligger här och snörvlar. Men ändå. Jag hatar varenda liten sekund.

Tur att det är pissigt väder annars hade det känts än värre. Igår drack jag femtioelva koppar te och kollade på filmerna Eragon (Sagan om ringen rip off), Pursuit of Happiness (helt ok fast lite väl snyftig för min del) och The Good Sheppard (borde som så många andra filmer ha kortats - kill you f*cking darlings). Och det första avsnittet av tv-serien Army Wives (med Catherine Bell och Kim Delaney) som faktiskt var ganska bra. Idag ska jag kolla på The Queen (höga förväntningar), Freedom Writers (låga förväntningar) och svt:s dokumentär Kärlek: Dejtingdjungeln och precis allt om Sveiges nationaldagsfirande.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det verkar som att vi följs åt i snorandet. jag har inte längre ont i halsen men näsan skulle däremot behöva en hel del nässpray och så låter jag som en säl när jag pratar. haha

Anonym sa...

exakt samma här.. halsontet är gone, men snörvlet ger inte med sig. viiill träääna! har tagit de lugnt hela veckan nu.
tror du jag kan köra igång imorgon lite lätt om jag är pigg i kropp&knopp för övrigt, bara att jag är snorig fortfarande? om jag tar det lugnt idag?

jättebra blogg föresten! :D

Sporty Spice sa...

Cizzi. Kan vi ha smittat varandra via bloggen? =)

Sofia. Kul att du gillar min blogg. Känner du dig frisk bortsett från snörvlandet kan du börja träna lite lugnt. Känn efter och lyssna på kroppens signaler. Går du ut för hårt för tidigt kan du räkna med ett bakslag.

Terese sa...

Ha inte för höga förväntningar på The Queen. Jag blev otroligt besviken på den filmen. Tyckte den var trist och långtråkig. Hoppas att du tyckte den var bättre.