tisdag, juni 12, 2007

Inköpslistor och Ernst

Eftersom att jag är sjuk har jag fått ta långlunch på soffan med laptopen i knäet. Att kolla på Sommartorpet med Ernst Hirschenkirscehnhaschen och dricka massor av Bavarian Wild Berry-te gjorde att jag kände mig lite bättre. Fick nästan lust att brista ut i Den blomstertid nu kommer mellan nysningar och feberfrossattacker. Och för att råda bot på hemlängtan skrev jag ihop denna lista på saker jag ska köpa i Sverige (det lutar åt att vi åker den 9:onde augusti och jag stannar i drygt tre veckor så det kan ni ju anteckna med svart spritpenna i almanackan).

Smågodis
Salmiakrullar och Djungelvrål
Polly
Pocketböcker
Svenska tidningar
Resorb vätskeersättning från Apoteket
Muskelavslappnade salva från Axelsons
Plansch på Kungen och Silvia
Höganäskoppar
Skålar från Bruka Design
Ögonbrynspenna med inbyggd borste från H&M Cosmetics
Svenska filmer och tv-serier på DVD
Sverigesouvenirer
Better Bodies-träningskläder
Fredrik Paulúns Brödmix

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ikea ar bra nar hemlangtan blir for stor. Aker ivag o koper estrelleas dillchips. Inser nar de atits upp att jag egntligen inte gillar dem sa speciellt mycket. Men de ar ganska bra substitut for Sverige, just da.

Saknar alla "nyttiga" varor som dykt upp dar hemma pa senare tiden. Bor i den ohalsommsammaste delen av england. Dar ar det fish and chips som galler.

Men som sagt Ikea ar bra.
anna-Karin

House Of .... sa...

Krya på dig!!

Sporty Spice sa...

Anna-Karin. Vi har ett IKEA här i New Haven. Jag har turen att bo i en stat där de har både Swedish Lingonberry, inlagd sill och Wasa Crispbread i mataffären. Det är mitt "godis".

Ingela. Tack!