måndag, juni 25, 2007

Dagen med Debbi

Ingenting blir som man tänkt sig när man hänger med Debbi. Det blir bättre. Vi började dagen med ett besök på SSN-kontoret i New Haven. Och där fick jag veta att jag visst är behörig till SSN. Helt konstigt då jag fått höra motsatsen i sex månader. Har lappen på posten om två veckor. Nu ropar jag inte hej. Men ett litet tjena. Sen åkte vi runt lite i New Haven, gick på den gatan där de ska spela in nya Indiana Jones-filmen och gjort om samtliga butiker i 50-talsstalj, från namnskyltar till skyltdockor. Sen världens godaste linssoppa på Christie´s och efter det åkte vi till IKEA och jag fick shoppa lite växter, värmeljus och matjesill. Sen åkte vi till Thimble Island och tog en sån däringa turistbåt runt i den fantastiska skärgården. Skillnad mot hemma är att alla öar är privata och bebyggda med gigantiska lyxhus i värsta vräkstil. Här har man pool trots att man bor två meter från havet. Sen körde vi småvägar till Guildford där vi gjorde ett kort stopp på the Town Green. Sen var klockan fyra och då är det Happy Hour hemma hos Debbi. Hon drack en vodka och jag en Diet Coke. Och sen matade vi fåglar och fiskarna i hennes damm. Sen var det dags för middag och Knickedicken kom förbi. Kycklingburgare, bönsallad och Debbis specialare, banana crem pie, till efterrätt. Och det var inte slut på festligheterna. Efter maten for vi ner till The Surf Club och tittade på Softball, brandmännen mot Knickedickens storebrors lag. Nu måste jag bara hasa iväg till CVS och köpa linsvätska. Sen ska jag krama kudden. What a day.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklar vilken übereffektiv dag! Tänk om man själv fick uppleva något liknande. :) Haha. Måste också passa på att säga att ni har det otroligt fint hemma hos er! Gah, jag är lite avundsjuk. Skulle också vilja bo utomlands ett tag. :)

Sporty Spice sa...

Ebba. Ja, den var effektiv. Fast jag jobbade inte en endaste liten sekund (om man inte räknar SSN-kontoret som jobb). Fast det är det som är tjusningen med att vara frilans. Jobbar inte vid vackert väder. Typ.