måndag, juni 04, 2007

Patriotiska småbönder

Idag ösregnar det här i Madison. Men i helgen var det så här soligt och skönt. Och varmt. Drygt 30 grader och 90 procents luftfuktighet. Puh. Så vi passade på att anlägga vårt lilla grönsaksland på vår gräsplätt. Snart har vi egna tomater, paprikor, zuccinis, gurkor (vanliga gröna och asmysko klotrunda gula), räddisor och morötter. Skuggorna på bilden tillhör mig, Knickedicken och våran grill. Grillen är stor. Och Knickedicken är lång.

Och eftersom att jag ofta skriver om min veranda har ni även en bild på den här. Ni ser väl den svenska flaggan? Den ska det viftas med i övermorgon! I takt med Nationalsången som jag just laddat ner. Hejja Sverige. Hinner vi ska vi åka till Scandia Food & Gifts i Norwalk där det bjuds på svensk musik, svensk underhållning och svensk mat. Om inte får ni nöja oss med pickled herring, baby potatoes, sour cream och hackad chive på Sverigeverandan. Funkar det också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med ett grönsaksland, jag drömmer också om ett =)

Hoppas ni får det bra imorgon på Sveriges nationaldag, om det nu blir att åka när du är sjuk. (Den svenska flaggan måste ju bara vara med)

Ha det så bra och krya på dig

Sporty Spice sa...

Therese. Ja, hoppas vi får en stor (nåja) skörd snart. Mums!