onsdag, juni 20, 2007

Nu får Aftonbladet ge sig

Nu är jag så trött på Aftonbladets trams. För inte så länge sedan var det Fruktbanta de skrek ut på löpet. Nu ligger artikeln "Sommarbanta" ute på nätet men kroken "Bli smal på 30 dagar". Det babblas på om raketbantning, mirakelmetoder, viktjakt och turboträning som ska ge fast kropp på tre veckor. Det här är så mögigt att man tror att man hittat en gammal damtidning från 80-talet. Det utlovas snabba, orealistiska resultat knappt utan motprestation. Går folk verkligen fortfarande på sånt eller är det bara redaktionen som är helt okunniga?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Bra rutet! Nu slutar de nog med sina fabuleringar.

Härligt att du har Snusktunnelbanan på kylskåpet. Varje gång (inte tokofta kanske) som jag passerar Bajshamra blir jag på otroligt gott humör.

Ha det.

Sporty Spice sa...

Emil. Ja, nu lär de aldrig skriva så mer. Bara "gå ner i vikt på ett halvår, träna och ät broccoli". Det säljer nog lösnummer.

I love Snusktunnelbanan. Analvik, Hornsknull, Bögdalen, Pökarängen, Danderyds Kukhus, Pungsträdgården och Knullmarsplan. Kan det bli roligare. Har för övrigt försökt att översätta så Knickedicken skulle fatta men det gick sådär. Lost in translation om man säger så.

Anonym sa...

Du får väl översätta NY:s tunnelbana? Jag kan börja: Anal Street.

Sporty Spice sa...

Urin Square.

Anonym sa...

Rectum Street, Ball street...

Ser med spänning fram emot att läsa vidare imorgon. G'natt.

Anonym sa...

Jamen berätta mera då!!! Jag vet ingenting om Snukstunnelbanan, men jag vill veta allt. Var kan jag köpa den?

Och vilken kalasidé att göra en för New York och London och Paris. Snorejpå och sälj dyrt som f-n!

Här kommer ett bidrag till: 69th Street Bridge. (Eh, det kanske inte är en subway-station, men det finns en Simon&Garfunkel-låt som heter 49the Street Bridge Song, so what the heck ...)

Sporty Spice sa...

Kesu. Snusktunnelbanan är en kylskåpsmagnet som du köper på Designtorget. Där fins även den magnet jag har på Kungen iklädd badbyxor. Snyggt!

69th Street finns inte som t-banestation. Gröna linjen hoppar från 68st till 77st, Röda linjen 66st till 72st och Orange:a från Columbus Circle 59st till 72st. Rätta mig någon om jag har fel. Men friskt vågat!

Anonym sa...

Oh! Tack för det! Designtorget nästa. (Vad heter Fridhemsplan på snuskt-banespråk???)

Attans också! Får kolla in subwaykartan och brainstorma lite. Till dess kanske PICKadilly Circus (i London) funkar för svensktalande. Eller pick a dildo Circus. Äh! Förlåt! Har inte börjat lukta på snapsen än. Ska just göra en telefonare med en dansk, så jag slutar här med tramset.

Ha en riktigt härlig Madisonmidsomamr! Kram!

Sporty Spice sa...

Kesu. Den heter "Fridlemsplan". Tycker att Pick a Dildo Circus var strålande. Även utan snaps så kan du! Glad Midsommar på dig oxå!

Anonym sa...

Haha, dom är underbara :D!

Men angående ditt inlägg, håller med dig till fullo. Så irriterande att de gång på gång kommer med nya revulotionerande metoder att komma i sitt livs form. Inför beach 07, sen efteråt - snabbt bort med "semesterkilona", banta med nyttiga julrecept, för att sedan supersnabbt gå ner alla julkilon..

Kanske dags at ändra livsstil, någon?

Sporty Spice sa...

Sofia. Ändra livsstil är mycket jobbigare än att poppa ett mirakelpulver. =)

Anonym sa...

Läsarna går på. Synd med sant. Vi är i Flen. Flen-sost, på t-banekartan kanske. Om det hade funnit sån sån. :-)

Sporty Spice sa...

Caroline. Ja, jag vet. Tragiskt att spela på överviktiga männikors känslor och hopp om viktnedgång.

Flen-sost vill man inte bo i. =)

Anonym sa...

Hehe! Tack! Va, jag som sagt till sambo B att ALLA t-banestationer heter nåt snuskigt. Vi satt och försökte komma på vad. Puh! Överkurs! Note to self (stulet från din blogg): marsch till D-torget när jag kommer tillbaka till Stockholm.

Snaps är för amatörer ;)