söndag, juni 17, 2007

Ren glädje

Igår gick jag och Casey runt på stan och gissa om jag blev förvånad när vi slank in på den poscha inredningsbutiken Walker Loden, där de rika handlar fräsiga möbler och antika grejer i New England-style, och hittade svensk saltvattentvål. Aldrig har väl någon blivit så till sig i trasorna över en tvål. Än mindre över en saltvattentvål. Kommer ihåg att vi använde en sådan på landet när jag var liten. Så jag hostade snabbt upp fyra dollar och gick mycket nöjd därifrån. Casey förstod inte riktigt hur stor detta var, men han är en mycket förstående pojkvän så han nickade glatt åt mina små hoppsasteg och krumsprång.

På kvällen bjöd vi över en tjejkompis och grillade vidunderligt goda rosmarinmarinerade lammkotletter, majskolvar, sparris och vitlöksbröd. Till det ett gott glas vitt och chokladglass till efterrätt. Och i gräset stod våra nyinköpta facklor och brann. Mysfaktorn är hög här vill jag lova.

Idag står det mycket på programmet. Det är fars dag och det ska såklart firas, jag måste svänga förbi GNC och shoppa proteinpulver (ska testa banana cream eftersom att chokladsmaken börjar stå mig i halsen) och slutligen ska vi åka ner till beachen vid The Surf Club och ta träningsbilder på mig till min nya hemsida. PT-online is on the way, folks! Men det får bli senare i den något svalare eftermiddagssolen, det ska tydligen bli uppåt 35 grader idag och härliga 40 procent luftfuktighet. Puh.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad längtar du annars mest efter "svenskmässigt"? :-)

Sporty Spice sa...

Caroline. Jag längtar efter alla mina vänner. Efter min familj. Efter att strosa längs Norrmälar Strand. Efter att promenera på Djurgården. Eller Kungsholmen runt. Efter Södermalm. Efter Skärgården. Efter ljusa sommarkvällar. Efter att äta Djungelvrål, Polly och smågodis. Efter att äta Piggelin på Dramatentrappan. Efter Omid (PT). Efter Darren (frisör). Listan kan göras lååång.