tisdag, juni 19, 2007

Madison i bilder

Jag har fått önskemål om att lägga ut fler bilder från Madison. Jag vet att jag är dålig på det. Jag skyller på min stora klumpiga systemdigitalkamera. Och på att jag faktiskt bor här och tänker att "det där kan jag ju plåta imorgon". Därför kommer här ett gäng bilder som min mamma tog när de var här på besök.











Snyggt magnoliaträd.










Amerikans veranda med tillhörande hus på Wallstreet.









Long Island Sound. Fastighetsskatten här ligger på $10 000 i månaden.












Öppna din dörr, och säg att du vill ha mig här.









Aunt Debbi´s fontän.









Knickedicken åker brandbil.










Madison by night.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så underbart det ser ut. Åsså värme och sol... Hmm... jag kommer nog och semestrar på eran bakgård ;-)

Anonym sa...

Vad fint det ser ut, väldigt idylliskt. Mycket vackra bilder.
Och havet. Aaaah, det är alltid underbart ha havet nära. Det skulle jag gärna ha på gångavstånd.
Men den där fastighetsskatten var inte att leka med. $10.000 i månaden... Bara krösusar som bor där antar jag. Jag blir mörkrädd bara läsa siffran. Jag antar att husen längre bort från havet är billigare på alla sätt och vis. Men Madison är kanske överlag en dyr stad...?

Sporty Spice sa...

Cia. Det går så bra så. =)

Anne. Ja, det är fint. När man bor mitt uppe i idyllen glömmer man desvärre bort det ibland. När jag har gäster från Sverige kan de inte sluta säga hur vackert det är och då tänker man till och kommer på att det är det ju faktiskt. CT är väl den stat med högst BNP per capita och Madison en av de dyraste städerna.

Anonym sa...

Madison verkar hur lovely som helst, ink brandbilar och fontäner.

Var kommer namnet ifrån förresten? Kan det vara samme Madison som i 1) avenyn och 2) idrottsarenan (Square Garden) i New York? Tell me, tell me!

Sporty Spice sa...

Kesu. Madison hette något annat från början (kommer inte ihåg vad just nu med Knickedicken vet) men så kom president Madison hit och tyckte att det vore vällan trevligt om man kallade staden efter honom istället. Så det är samma som avenyn och Square Garden skulle jag tro.

Anonym sa...

Jösses vad kul att se. Men det ger mersmak. Nu vill vi ha HEMMA HOS (klapp klapp)! :-)

Sporty Spice sa...

Caroline. Hemma hos-reportage comming up.

Anonym sa...

Tack för den upplysningen! Kan inte säga annat än att jag fattar killen. Det finns många städer i världen som jag tycker är fina nog att heta Kesu, Kesutown, Ville de Qesu, Kesuville - ja du fattar. Fast INTE Tierp. Och inte Eslöv.

Sporty Spice sa...

Kesu. Jag har ju "Petra" lite här och där. Stenstaden i Jordanien, en by på Mallis, en by i Italien ... =)

Anonym sa...

You lucky girl. Mitt andra smeknamn är Chris, det finns ju, i, hm, Christiania :S