tisdag, juni 26, 2007

Puckad promenad

Ibland undrar jag hur smart jag egentligen är på en skala. Jag fick i vilket fall för mig att jag skulle ut och gå en promenad för att rensa tankarna lite och förhoppningsvis komma fram till att jag inte alls lider av hemlängtan. Så på med löpardojjor, keps, solbrillor och vätskebältet. På armen en fulladdad iPod. Gick East Wharf ner till vattnet och sedan Seaview Avenue så långt man kan gå, upp en sväng på Route 1 för att sedan vika av och fortsätta in i Hammonasset State Park och ända ner till beachen. Satt en stund i skuggan och glodde lite på alla badgäster. Gul flagg idag men ändå en hel massa folk i spat. Tror jag det, det är över 30 grader idag och luftfuktigheten är så hög och tryckande att jag tror att jag krympt flera centimeter. Sen tog jag samma slinga tillbaka. Sammanlagt en nätt liten promenix på 2,5 timmar. I gassande sol. Utan solskyddsfaktor. Och med korta strumpor som hasade ner och gav mig två härliga skavsårsblåsor på hälarna. Smart. Så nu sitter jag här med lätt huvudvärk, blåsor på ömmande fötter och illröda axlar. Och hem, ja dit längtar jag fortfarande.

Nu ska jag sitta alldeles stilla här i AC:n brus och sen ska jag sticka iväg till gymmet. Ett skönt pass brukar alltid funka som lite plåster på såren.

Inga kommentarer: