torsdag, juni 14, 2007

Sexlista

Jag skriver sällan listor men här kommer i alla fall en med min favoritmat. Sex stycken i varje kategori. Jag äter mest kolhydrater på morgonen och snabba kolhydrater (riskakor) äter jag enbart efter styrketräning. Till lunch och middag äter jag proteinmat och kolhydraterna kommer från grönsaker. Mellanmål består av protein i form av keso eller äggvita och bra fett i form av en liten, liten näve osaltade nötter alternativt några minimorötter. Kvällsmål är enbart protein och då i form av en proteindrink.

6 Kolhydratfavoriter
Havregryn
Kruskakli
Sötpotatis
Jams
Bönor
Riskakor

6 Proteinfavoriter
Kyckling
Kalkon
Äggvita
Low Fat Cottage Cheese
Whey Protein
Lax

6 Grönsaksfavoriter
Sparris
Svamp
A-corn squash
Broccoli
Suger Peas
Spenat

6 Fettfavoriter
Mandlar
Valnötter
Rostade solrosfrön
Avokado
Oliver
Linfrön

6 Syndarfavoriter
Italiensk chokladglass
Polly
Mörk choklad
Jordgubbar med vispgrädde
Hemlagad äppelpaj med vaniljsås
Salta nötter

6 Sötsugstopparfavoriter
Sockerfri Jell-O
Sockerfritt tuggummi
Sockerfri Läkerol Salmiak
Kolsyrat vatten
Diet Coke
Crystal Light

6 dryckesfavoriter
Svart kaffe
Yogi te
Vatten
Diet Coke
Vitt vin
Mojito

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul och bra lista men vad är Jams? Och äter du verkligen godis och äppelpaj, det trodde jag inte. Kan inte du skriva upp vad du äter en vanlig dag, från morgon till kväll. Vore spännande att se din kostdagbok. Äter du inte pasta och ris? Fullkornsvarianterna är väl bra kolhydrater?

Anonym sa...

"Jag skriver sällan listor"? För ett tag sen stod det att läsa något i stil med - Jag älskar listor, i bland skriver jag listor på vilka listor jag ska skriva. Hur blir det här med trovärdigheten?! ;)

Sporty Spice sa...

Maya. Jams är typ samma som sötpotatis fast ljusare i "köttet". Såklart att jag äter godis ibland men det är väldigt sällan. Fullkornsris och fullkornspasta äter jag ibland men de tillhör inte mina favoriter. Och ja, jag kan skriva ett blogginlägg med min kostdagbok. Comming up.

Anonym. Jag menade att jag sällan skriver listor av detta slag, alltså där man raddar upp saker man gillar/ogillar, här på bloggen. Listorna som jag älskar att skriva är sk "att göra-listor". Så hade du läst inlägget lite noggrannare hade det stått mycket bra till med trovärdigheten. =)