söndag, juni 17, 2007

Cocktail och utemöbler

Vilken underbar söndag so far. Åkte över till aunt Debbi för att hämta de utemöbler i gjutjärn som hon så generöst donerat till oss. Fyra stolar och ett bord som gör sig oförskämt bra på vår gräsmatta, framför grillen. Dessutom fick vi en hummingbird-feeder så jag ser fram emot att intaga mitt morgonkaffe i sällskap av söta kollibris framöver. Men ingen besök hos Debbi utan cocktails. Trots att klockan bara visade på 11.30. Och efter ett tag kom brandmannskollegan Ralph över och bjöd in oss alla på graduationparty slash birthdayparty hos hans föräldrar. Så där blir det väl mer dricka och snittar. Och sen raka vägen hem till päronen där det blir BBQ-kväll vid poolen. Den perfekta söndagen med andra ord.

Gör jag inte utmärkta vara-snäll-mot-mig-själv-framsteg så säg?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Folk på Luddet vill ha smores. Du har inspirerat! Mumma :-)

Sporty Spice sa...

Caroline. He, he. Här skriver jag dagarna i ända om träning och nyttig kost och så går folk igång på smores. Inget går upp mot marshmellows och choklad antar jag. =)

Terese sa...

Det är bra att göra snälla saker för sig själv. De flesta tjejer är nog riktigt dåliga på det. Jag är i alla fall riktigt usel. Men ibland dyker det upp kokta humrar och choklad även i mitt liv och lite lösare tyglar :-)

Sporty Spice sa...

Terese. Aah, nu blev jag sugen på hummer. Får bli till helgen. =)