onsdag, juni 20, 2007

Regn

Bara för att jag drävlade om fortsatt sol och högsommarvärme så regnar det idag. Såklart. Men det är fortfarande tokvarmt och luftfuktigheten är om möjligt ännu högre. Klibbigt värre. Det blir till att dra på AC:n och samtliga rader takfläktar på gymmet. Idag ska jag köra rygg (stående rodd, halvhjärtade chins-försök och raka marklyft). Sen ska axlarnas baksida få sig en omgång (omvända hantelflys och rotartor cuff). Sist men absolut inte minst tänker jag köra biceps med ett par sköna övningar (biceps curl, stående bamse och konsentrationscurl). Och innan stretchen kör jag vanlig planka och sidoplanka.

Efter det ska jag hem och fnula med min nya hemsidan (PT-online). Har i stort sett all text klar och igår var jag och Knickedicken nere vid Hammanasset Beach och plåtade. Och sen ska papper till Bolagsverket och Skatteverket fyllas i. Här ska registreras ny firma sörrni. Då har jag två företag. Gör detta mig till en pamp?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sjuttsingen är "stående Bamse"? :-)

Sporty Spice sa...

Caoline. Det är en bicepsövning som är "döpt" av Fitness-tjejen Linda Fodor-Egelstig. Man står i cable crossen och tar tag i varsitt handtag (de övre). Armbågarna pekar rakt ut från kroppen och ner mot golvet. Sedan drar man underarmarna mot kroppen, nästan till händerna nuddar axeln. Man ser ut som Bamse gör när han druckit dunderhonung och visar hur stark han är. Typ. Skön övning! =)

Anonym sa...

Klart du blir en pamp då. Eat your heart out Donald! Trump är en pyttpamp i jämförelse. (Han måste ju en gång i tidne också ha haft två företag, so go get it girl!)

Kul med PT-online!

Sporty Spice sa...

Kesu. Måste jag börja kamma över håret nu?