tisdag, juni 12, 2007

No fair

Det här är inte rättvist. Jag har fått tillbaka halsontet, det susar i öronen, jag har bomull i huvudet och jag kallsvettas lite så jag tror banne mig att jag har lite feber också. Nu har jag haft träningsuppehåll i åtta dagar (!!!) och jag börjar känna en krypande panik. Det känns som om allt jag jobbat så hårt för hela våren håller på att gå åt h*lvete.

Såklart att jag lyssnar på kroppen (svårt att låta bli som den gapar och skriker) men träningsdjävulen i mig tänker att ”hur farligt kan det vara om jag kör ett litet styrkepass idag, jag menar hur stor är risken egentligen att jag får hjärtinflammation och dör”. Nu kommer jag såklart inte att göra det men att vara sjuk och ha träningsförbud är så orättvist. Ge förkylningen till någon som ändå är för lat för att träna! Buhu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Jag har också blivit sjuk. Inte så kul när man inte vill åt hellre än att komma igång och träna igen!

Anonym sa...

Stackarn, lider verkligen med dig! Min förkylning börjar förhoppningsvis försvinna och jag har börjat träna. Jag vet hur det känns, det är heeeemskt att bara ligga och vänta och va sur! Hoppas hoppas att min förkylning inte kommer tillbaka, och att du blir frisk!

Krya på dig. Och mig.

Sporty Spice sa...

Shopaholican. Det är astrist!

Sofia. Jag kände mig på bättringsvägen i slutet av förra veckan men så gör snuvan och halsen en ovälkommen come back. Grrrr!