fredag, juni 29, 2007

Små glädjeämnen

Två saker att vara lycklig över just nu. Det är fredag. Och. Det. Är. Svalt. Behagliga 22 grader nu på morgonkvisten och lägre luftfuktighet. Det går att aaandas. Har precis ätit min proteingrön bestående av ½ dl havregryn, 2 dl kruskakli, 1 msk wheat germ, 1 tsk hela linfrön, 10 gram mandlar och en skopa vaniljproteinpulver. Sitter ni och tittar på GMA, där nya iPoden, Spice Girls återförening och BBQ-grillbränder är dagens heta topics, och sippar på mitt kaffe. Om en stund ska jag ösa ner till gymmet och köra intervaller följt av styrketräning. Det blir det passet jag skulle ha kört igår men bytte mot ett längre konditionspass. Axlar, bröst och triceps alltså. Och lite magstabilitet på slutet. Min pulsklocka har varit paj ett bra tag men nu är den fixad så det ska bli spännande att se om jag fått bättre flås. Tur att man skriver träningsdagbok så man kan gå tillbaka och jämföra. Det är så jag håller min motivation på topp. Att se mina resultat svart på vitt och kunna tävla med sig själv.

Dagens pass:
25 minuters intervaller (40 sek sprint - 20 sek återhämtning).
Push ups: 20 reps x 4
Lutande hantelpress: 20lbs (4-6 reps) x 4
Dips med raka ben mot bänk: 20 reps x 3
Liggande fransk press: 25lbs (4-6 reps) x 4
Sittande hantelpress: 20lbs (6-8 reps) x 3
Hantellyft åt sidan: 15lbs (6-8 reps) x 3
Stående fransk press: 25lbs (10 reps) x 3
Rotator cuff: 15lbs (15-20 reps) x 3
Plankan: 60 sek x 3
Sidoplanka: 60 sek x 3

5 kommentarer:

m sa...

Hey Sporty! Jag är på väg till NYC 17-23 juli, så gör dig ett ärende till storstan och säg hej, vetja. Hade gärna kommit och hälsat på i Madison, men det är väl en bit? Och sex dagar är i minsta laget redan känner jag.

dddd sa...

Jag tycker väldigt mycket om dina krönikor och blev jätteglad när jag såg att du har en blogg också. Här ska läsas! Ha det strålande!

Anonym sa...

Har du testat plankan + sidoplanka på träningsboll (med rotationer). Aj aj aj, säger jag. Hemska men härliga övningar.

Sporty Spice sa...

Maria. Släng genast iväg ett mail till mig (har inte din adress) så bokar vi in en dejt i New York. Att åka till Madison tar cirka 2 timmar (tåg från Grand Central till New Haven där vi kan hämta med bil). Du är välkommen, fast NY tar ju sin lilla tid. Och jag kommer mer än gärna in till stan och fikar, shoppar, kollar på saker och snackar svenska! =)

Miss Keepyourdistance. Kul att du hittat hit!

Cia. Yup. Plankan på boll är jobbig. I vanliga fall kör jag dips mot bänk med fötterna på en annan bänk. Idag la jag upp fötterna på boll istället. Aj, vad jobbigt. Men skönt! =)

Anonym sa...

Igår hade du namnsdag! GRATTIS! :-)