lördag, juni 09, 2007

Födelsedag och sista kolumnen

Idag fyller jag år. Det firar jag med proteingröt och levande ljus. Men det blir säkert både tårta och skumpa senare idag eftersom att vi är bjudna på bröllop. Min födelsedagspresent till mig själv är att åka till Steve & Berrys och shoppa loss på Sarah Jessica Parkers kläder.

Idag är passande nog (?) även dags för min sista kolumn i Metro. Det är jättetrist och om jag hade fått välja hade jag gärna fortsatt ett tag till. Men, men. Nya chefer, nya visioner. Kolumnen "Du, det är slut" kan du läsa här. Och btw. Jag blev för första gången i mitt liv kortat. Mitt "minus" på slutet lät så här i originaltexten (den andra meningen var borta): Det är slut mellan mig och Metro så detta blir min sista kolumn. Fast det är en lycklig skilsmässa och allt är toppen och se vad brun och smal jag är. Men vi ses ju på min blogg.
Läs kolumnen så fattar ni.

Jag har fått en del mail nu på morgonen från folk som tycker att det är trist att jag ska sluta skriva kolumner. Det värmer såklart men dessvärre är det inget jag kan göra något åt. Ni får väl göra som de galna Kvinnofängelset-fanset: demonstrera. Eller skicka påsar med jordnötter till chefredaktören för att visa vilken nöt ni tycker att han är. Eller bara gå vidare. Vad vet jag. Själv tänker jag inte vara bitter på min födelsedag. Det spar jag till imorgon. Tack alla ni där ute som gillar mig (eller mina texter i alla fall). Jag gillar er tillbaka.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur FAAAAN kan de plocka bort dig somn är det BÄSTA kolumnisten av ALLA på Metro? Den däre Anna Sjödin är ju dömd för rasistbrott, vem fan bryr sig om vad hon har att säga? Hon borde tystas. Och vad gör alla småbrudar i tidningen? Skriver om trams och kan inte uttrycka sig i text. Den senaste om "att vara bra" var så dålig att jag spontanspyddde. Jag ska KLAGA hos den där dumma jävla chefenb. Sorry att jag tar i så men jag blir upprörd när de plockar bort den bästa kolumnisten!
Kramar Anna-KArin

Anonym sa...

Nej vad tråkigt att du ska sluta. Metro gör en jättemiss. Vilka idioter. Men kan du inte skriva kolumnerna för en annan tidnimng stället? Eller på bloggen?

Grattis på födelsedagen. Får man fråga vad du fyller?

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Gillar ocksa dina kolumner, men din blogg ar roligare. Sa fortsatt med den ett bra tag till./ Anna-Karin

Anonym sa...

Grattis! och verkligen synd att det inte blir fler kolumner.

Anonym sa...

Nä, vad tråkigt. Urtrist. Sverige är en liten ankdamm, där alla tänker och skriver på samma sätt. Ditt sätt att skriva har känts fräscht, piggt och annorlunda. Ännu mer viktigt,tycker jag, att det varit för dem att behålla dig nu när du flyttat och har ett utifrån perspektiv.
Dessutom tycker jag du lyckats med nåt som är svårt, dvs att ha både killar och tjejer som gillar det du skriver.
Men du är ju bäst, så det är helt och hållet deras förlust!

Grattis på födelsedagen också!
Av det jag sett på nätet och tv är Sarah Jessica Parkers kläder jättesnygga, återkom med rapport.

or sa...

MEN vad trist!
Men du fortsätter skriva för Fitness, eller hur? :-)

OT:Tänkte fråga dig om en annan sak, kommer du posta några träningsbilder på dig? Med tanke på hur hårt du satsar nu!

Anonym sa...

Dålig ändring av Metro! De tappade ju hela glimten med sin fåniga omskrivning! Varför skulle de in och peta där?
Och håller med en av kommentarerna ovan: Det borde väl finnas en hel HÖG tidningar (ha ha, det blev ju nästan roligt), som är intresserade av dina kolumner?

Anonym sa...

Tycker också att det är supertrist att du slutar för metro.. Piggar alltid upp t-baneresan med en gnutta humor =).
Får iaf läsa i Fitness :)..

Och grattis i efterskott!

Anonym sa...

Jag gillar dina kolumner och tycker att det är trist att du slutar. Hur ofta skriver du för fitness, såg dig inte i detta nummer.

Grattis i efterskott, hoppas att det var en bra dag =)

Anonym sa...

grattis i efterskott =) själv fyller jag nästa fredag! woho

Petchie75 sa...

Grattis i efterskott! Vi fyller år med exakt en månads mellanrum och har samma namn ;-)
Jättetråkigt att du inte får fortsätta din kolumn, men jag kommer att fortsätta läsa din blogg (jag har ju ändå inte tillgång till pappers-Metro i Bryssel).

Sporty Spice sa...

Anna-Karin. Tack för ditt stöd.

Klas. Inte omöjligt att jag gör det. Tills dess kan du läsa min krönikor i Fitness Magazine.

Ebba. Tack.

Anna-Karin. Jag lovar att blogga på.

Jonna. Jag tycker också att det är trist. Men, men ...

Anne. Tack!!! Kom aldrig iväg så jag vet ännu inte hur SJP:s kläder är.

Olga. Ja, jag skriver fortfarande för Fitness. Träningsbilder får du se i Fitness nr 9.

Cia. Ja, skum kortning. Ingen humor där? Ska försöka hitta nytt hem för kolumnerna. Så är det någon chefredaktör som läser detta är det bara att höra av sig. =)

Sofia. Tack. Och ja, läs Fitness. Och mina kolumner ligger ju länkade här på bloggen om du får abstinens. =)

Therese. Jag skriver inte i varje nummer, det är typ varannat, var tredje nummer.

Cizzi. Tack och grattis i förskott.

Petra H. Ja, inte nog med det. Jag heter Helena i andra namn så jag är också Petra H. =)