fredag, juni 22, 2007

Happy Midsummer

Här sitter man på uteplatsen med en nybryggd kopp kaffe som avnjuts i Höganäskopp, solen skiner, en bris fläktar skönt, fåglarna kvittrar, ekorrarna knaprar solrosfrön, en liten kaninunge skuttade just förbi, barnen i huset bredvid skrattar (så där Barna i Bullerbyn-skratt, ni vet inte för högt och skrikigt utan bara så där lite gulligt fnitter) och en liten röd lyckospindel kryper upp längs mitt brunbrända ben. Fast om jag fick välja hade jag mycket hellre velat vara hemma i Sverige, suttit där i i det strilande regnet, ätit heminlagd sill, svensk färskpotatis, med en blomsterkrans i det blöta håret och hoppat små grodorna.

Note to self: Köp sådana där svenska bordsflaggor i trä och en bordsmidsommarstång. Borde finnas på NK eller i Gamla Stan.

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Glad midsommar! Vad fint ni har det utomhus. Nu blir jag litet avundsjuk - min lägenhet har varken balkong eller uteplats.

Anonym sa...

Känner nåt liknande faktiskt, lite skumt vara här just idag....
Glad midsommar till dig också!
Jag köpte en fin svensk bordsflagga i trä från Ikea i Seattle då vi gjorde en helgutflykt dit strax före jul. Så kolla på ditt lokala USA-Ikea ifall det glöms bort på Sverigebesöket.

Sporty Spice sa...

Anne-Marie. Ja, det är härligt att kunna sitta ute. Min favorit är kaffe, daggblött gräs mellan tårna och sval morgonsol. Livskvalite.

Anne. Nästa gång vi åker till IKEA ska jag kolla efter bordsflaggor. Tack för tipset!