fredag, juni 01, 2007

Rätt inställning

Igår hade jag en riktigt bra träningsdag trots att jag egentligen inte kände mig på topp. Sov dåligt på natten, kände mig hängig och trött. Men jag drog på mig träningskläderna det första jag gjorde när jag vaknade för att komma i rätt stämning. Sedan åt jag min proteingröt-frukost i lugn och ro, drack mitt kaffe och tittade på Goodmorning America. Sedan när det var dags att gå till gymmet var jag redan ombytt och klar. Ett hinder mindre. Och jag bara bestämde mig för att detta skulle bli ett bra pass, jag tänkte inte tillåta något annat. För det handlar till stor del om inställning. Jag tänkte inte låta min trötta latmask spela några mind games med mig. Jag körde benpress, utfall med hantlar och ett ben på pilatesboll, raka marklyft, liggande lårcurl och vadpress. Sen avslutade jag med övningarna Stålmannen och Fjärilen som jag just läst mig till på Linda Fodors blogg. Hallå vad dem brände skönt.

Idag är det konditionsdag och jag tänker köra två 25-minuters intervallpass, ett nu på morgonen och ett i eftermiddag. Sen ska jag bara få mysa med Knickedicken hela helgen. Vi ska anlägga vårt grönsaksland, måla om utemöblerna i gjutjärn som vi fått av aunt Debbi och kanske ta den lilla miljöbilen på en runda.

1 kommentar:

Puma sa...

en liten fråga om att köra två pass per dag. jag förstår att du gör det för att det är två korta pass, och intervaller kan man inte köra två långa. men hur mycket tillför det andra passet? alltså, hur pigg och redo är kroppen då? det brukar ju alltid stå i tidningarna hur mycket/lite som set nummer 3 ger, så jag tänkte att kanske fnns det liknande samband med intervallträning?

en fråga till - hur lägger du upp itervallerna? korta? långa? eller varierar du? och hur gör du med uppvärmning och nedvarvning?

vi hörs!