söndag, december 02, 2007

Söndagsgöra

En isande kall söndag här i Madison och det sägs att det ska snöa senare i eftermiddag. Och eftersom att jag bor i USA har man ju hamnat i fullfjädrad julstämning. Det är första advent och just denna helg börjar många sätta upp sitt pynt. Hus kläs med belysning, det står uppblåsbara tomtar och ljusslingerenar i trädgårdarna. Jag tycker det är en ganska bra tradition att sätta upp granen och pyntet redan nu. Då hinner man ju njuta av allt i en hel månad, direkt efter jul brukar jag nämligen vara så proppmätt trött på julpynt att allt åker upp på vinden. Så vi var och köpte en gran igår och den ska kläs senare i dag. Lovar att dra fram kameran och lägga ut mina julpraktsbilder senare.

Jag har även passat på att ”pynta” lite här på bloggen. I form av nytt typsnitt och lite uppfräschning av länkar. Jag har bland annat uppdaterat mina rubriker Träningstidningar, Träningsbloggar och Fitnessförebilder. Jag har även lagt till ett gäng nya rubriker. Min Träning, där jag skriver upp veckans träningspass, Muscle of the Week där jag listar mina för stunden favoritmuskler, Sporty Likes där jag länkar till sådant jag gillar och rekommenderar och Sporty Dislikes där jag sågar och dissar saker jag inte gillar. Och jag har även Veckans Visdom (låter ganska pretto va?) där jag kommer att lägga ut smarta tips och råd.

Så. Happy scrolling tillönskar jag eder alla.

5 kommentarer:

Em Löfgren sa...

gillar idéen med likes/dislikes!! =)

Em Löfgren sa...

ps, och vad det gäller Toppform håller jag verkligen med! sjukt oinspireande och trist upplägg!

Sporty Spice sa...

Emelie. Kul att du gillar likes och dislikes. Och visst är det trist att Toppform är så blaha i år. Visst, ekologiskt och miljön är bra och intressant men inte på Toppform. Det är liksom fel forum.

Desiree sa...

Håller med dig om att det är ganska bra att pynta redan nu. Jag brukar också vara trött på julen och pakca ihop allt direkt efter nyårsafton. Kul med lite nytt på bloggen. Ditt nya foto är coolt också.

Anonym sa...

Soneva var fullbokat, men vi ska nog lyckas hitta en annan favorit. Väntar just nu på sjöflygplanet söderut, Dhaalu atoll. Hur många såg du?