onsdag, december 26, 2007

Julrapport

Jag är mycket nöjd med julen förutom att det känns som om jag ätit lite för mycket och rört på mig lite för lite (mest på grund av tidsbrist och känningar i bihålorna). Men, men. Det är bara att ta nya tag. Idag hade jag tänkt lägga in ett styrkepass med hopprepsspurter. Och med min nya iPod Nano kommer det att gå som en dans. Jag fick en svart 8GB från svärpäronen med tillhörande armbindel. Och FM Transmitter så jag kan lyssna på den i bilen plus $25 iTune-presentkort. Under granen låg även en elektrisk tandborste, en ascool grönsaks- och frukthackare (hurra, jag kommer aldrig mer behöva hacka lök!), fyra köttknivar, biocheckar, en flarra champagne och från Sverige fick jag ett par filmer bland annat Sissela Kyles dvd (jag skrattade bara av att titta på omslaget), jättefina och varma Lovikavantar, en akvarellmålning som min mamma gjort och två söta julänglar och en liten julbock. Men den bästa klappen av alla var nog bling-bling-örhängena som jag fick av Knickedicken. Vitt guld och en karat, princess cut diamanter. Very sparkley!

Jag gillar julen men nu vill jag bara städa, kasta ut granen och plocka ner allt pynt.

8 kommentarer:

Mjölksyra sa...

Vad många fina julklappar!!!

Hoppas du får en god fortsättning!

/Bille

Anonym sa...

Haha, det där med att hiva pyntet så fort julen ens antydningsvis är över känner jag igen! Jag kan knappt tåla mig till jag städat undan efter annandagen! Ändå älskar jag att börja plocka fram alla grejorna i advent...

Anonym sa...

Men, men, julen varar ju ända fram till påska - eller åtminstone Tjugondedag Knut ;)


Perrrrrrrrrrfekt med grönsakshack. Vill också ha. Och one carat örhängen. Mmmmm! Kan ha dem när jag ,eh, hackar grönt. Hack, hack, bling, bling :D

Sporty Spice sa...

Bille. Ja, jag är mycket nöjd. Och God Fortsättning på dig också.

Cia. Haha. Då lider vi av samma sjuka. Jag är grymt otålig att dra fram allt pynt och typ på juldagen vill jag städa undan. Men pojkvännen tvingar mig vänta till efter nyår ... =)

Kesu. Grönsakshacken är super. Den hackar allt ifrån tomater, paprika, zuccini, selleri, lök, vitlök, morötter, potatis (äntligen kan man göra restaurangsnygg pyttipanna) och frukt. Love it!

Petchie75 sa...

Verkligen jättefina presenter!! Härligt med nya lovvikavantar och fina örhängen!
God fortsättning! Jag kan också känna att det är lika bra att ta bort allt julpynt nu, men men man får väl vänta tills efter nyår iaf.

Unknown sa...

Hej. tjej här som ska in i ordentlig uppbyggnadsperiod och som har problem i det stora kosttillskottsträsket =) Vad rekomenderar du? Har sedan en tid tillbaka Whey 80 + 100 och tänker införskaffa kre-alkalyn. Ska man för bästa muskelutveckling även ha en gainer eller annat tillskott?

Desiree sa...

Många fina presenter. Jag älskar princess slipade diamanter. Härligt med ny ipod. Den där frukthackaren låter spännande. Den får du gärna visa bild på.

Sporty Spice sa...

Petra H. Ja, Lovikavantarna är urmysiga (grå) men tyvärr börjar det bli varmare här nu.

Maria. Det du först och främst ska göra är att äta RIKTIG mat. Proteinpulver är bra för det är svårt att få i sig ordentligt med protein när man tränar hårt. Rör ner i frukostgröt, en drink till mellanmål och en till kvällsmål. Sen rekommenderar jag BCAA att ta innan och efter träning (framför allt cardio) för minskad musklenedbrytning samt näringtiming före och efter styrketräning (dvs vassleprotein, cirka 8 gram druvsocker och 2.5 gram kreatin). Gå in på Budo Fitness där personalen är kunnig och kan hjälpa dig.

Desiree. Ja, diamanterna var grymt snygga. Glittrar som bara den. =) Och iPoden var efterlängtar eftersom att min gamla gick och dog - och på den nya kan jag även kolla film och podcast. Jag ska plåta frukthackaren - är så nöjd med den.