tisdag, december 04, 2007

Inbyggd PT

Utan en PT kan det vara svårt att verkligen köra slut på sig själv. Men jag tror att jag har en medfödd liten defekt, ett fel som gör att jag inte slutar fast kroppen ber om nåd. Detta kan såklart vara på gott och ont, för ibland måste man lyssna på sin kropp. Jag lyssnar såklart men kanske med ett halvt öra ibland. Men igår var det bara en fördel. Körde rygg (sittanden rodd och latsdrag i cable crossen, chins och marklyft), baksida axlar (framåtlutande hantellyft och rotator cuff), biceps (vanliga och hammer curls på upp och nervänd Bosu) och mage (vanlig och växelvis-planken och crunches på boll) och la in hopprepsspurter mellan varje set. Hoppade cirka 150 hopp åt gången så det blev väl en sisådär 5 400 hopp sammanlagt. Utöver det övade jag på att hoppa med korslagda armar och dubbelvarv (den senare gick sådär). Snacka om pulshöjande styrketräning. Men när jag körde sista settet var jag så slut, yr och snudd på lite spyfärdig. Tänk vad man kan känna sig nöjd av lite illamående.

Inga kommentarer: