lördag, december 15, 2007

Christmas Capital

Idag åker jag och Knickedicken till New York. Vi börjar dagen med ett besök på Museum of Natural History, sedan en promenix i Central Park (där snön förhoppningsvis ligger kvar på marken så det blir sån där najs SJP och Ryssen-feeling) och slutligen till Holy Luther Trinaty Curch där vi ska kolla in svenska kyrkans Luciafirande. Efter det blir det julgranskollning på Rockerfeller Center och lite shopping såklart. Finns det något mysigare än att vara i New York vid jul?

5 kommentarer:

Petchie75 sa...

Åh, det låter jättehärligt och romantiskt, och mysigt och och... avis!
Hoppas att ni har haft en helt underbar dag!

Mjölksyra sa...

Låter verkligen aaaalldeles underbart mysigt!!!

Annika sa...

Ha så roooligt!! Jag är grymt avis!
Här är det BARA kallt, och så regnigt och mörkt....Hua!!
SÅ jag hoppas att du fick se snö i NYC!!! Helt i Ryssens och Carries anda!!

Anonym sa...

Gissa om jag blir avundsjuk=) Bodde ii New York tidigare och skulle gärna varit där. men så länge jag pluggar så får jag nöja mig med att drömma om det. Hoppas ni har det underbart!

Sporty Spice sa...

Petra H. Ja, vi hade det asbra. Enda neckdelen var att det var svinkallt och blåsigt och snudd på omöjligt att få tag på en taxi i julruschen.

Mjölksyra. Det var det!!!

Annika. Ingen snö i NY eller Central Park. Men det funkade ändå. Här i CT har vi snortkallt och snö. Fin julstämning.

Msfatso. Schysst att bo i New York. Själv älskar jag The City men ändå ganska glad att bo utanför stan, den kan ta musten ur en ibland och jag trivs här "på landet". Jag får det bästa av två världar.