måndag, december 17, 2007

Ny härlig vecka

Japp. Så var det måndag igen. Helgen har varit hur bra som helst. New York var precis så där mysigt som man vill att det ska vara, på söndag hade vi snöstorm så jag och Knickedicken stoppade en stek i ugnen som vi grillade på låg värme i fem timmar (det doftade ljuvligt i hela huset) och drog på projektorn och kollade på filmen Hairspray.

Idag är det nya, friska träningstag som gäller. Det blir förmodligen ingen träning i helgen eftersom att det är julklappsshopping på lördag och sen är vi bjudna på dop på söndag. Så då gäller det att få ut det mesta möjliga nu i veckan. Jag har kört på med mina hopprepsspurter mellan styrkerepen i över två veckor nu och börjar se resultat. Flåset har blivit mycket bättre och tekniken lika så. Nu kör jag korslagda armar, höga knän, slalomvridningar, dubbelvarv och springhopp som om jag aldrig gjort något annat.

Lite sena uppdateringar har jag hunnit med här på bloggen. Dels ny Veckans Visdom och ny Muscle of the Week (klickbar till läsvärd länk). Och har du inte röstat i Veckans Fråga är det hög tid nu, undersökningen stängs om två dagar.

8 kommentarer:

Mjölksyra sa...

snöstorm???? jag vill också ha snöstorm och mysa hemma!!


/Bille

Sporty Spice sa...

Bille. Det var mest en så kallad ice storm (snö och hagel) så det gick inte att gå ut. Fast mysigt inne. =)

Anonym sa...

Åh, vad mysans med NYC. Blev det några julklappar shoppade?

Desiree sa...

Låter som ni hade en supermysig helg i NY. Även nästa helg verkar du ha en hel del att se fram emot. Har ni någon snö på marken där du bor också? Här har det varit kallt igår och idag men ingen snö.

Sporty Spice sa...

Caroline. Nope, inte en endaste liten klapp. Vi var för upptagna med att mysa. =)

Desiree. Ja, helgerna i december går verkligen i mysighetens tecken. Vi har snö och det ska fortsätta att vara kallt, ev mer snö i slutet av veckan - så vi hoppas på en vit jul.

Anonym sa...

Åh, nu blir jag så där avis igen. NYC i vinterskrud. Mmmmmmm! Tänk att ha det på en armlängds avstånd. Very nice!

Vad tyckte ni om Nat History då? B och jag gick en guidad tur i somras. Höll ut hela turen, vilket var mer än vad medel-amerikanen gjorde. Dinosaurierna ÄR häftiga :)

Betyg på Hairspray, 1 - 5? Jag ger den betyg ... Talar om det när du gett ditt :)

Sporty Spice sa...

Kesu. Ja, det är lyx på hög nivå. Nu låg det oifs ingen snö på marken men det funkar ju ganska bra ändå.

Jag blev så impad av Nat History. Både jag och Casey sa att vi måste åka tillbaka och spendera en hel dag där. Nu hade vi bara 1,5 timma (och det är ju ingenting) på oss. Vi vill även kolla in den där space showen på Hayden (gjorde ni det?). Hairspray tyckte jag var sådär, jag gillar Walters-originalet MYCKET bättre. Jag ger den en svag 3:a tror jag. Underhållande men lättglömd.

Anonym sa...

Nej, vi hann inte med space showen. Håller med, Nat History kan man gå på flera, flera gånger om. Har ni sett filmen "A Night at the Museum" med Ben Stiller som ska vara från museet? Jag frågade vår guide vad hon tyckte om den. Tja, jo, för all del, sa hon. Det roligaste är att museet har börjat med en nattlig aktivitet efter filmen. Barn och föräldrar får sova över i stora djurhallen, där den stora valen (var det väl) svävar ovanför golvet. Hur häftigt är inte det då? MÅSTE man vara barn med förälder i släptåg för att få försöka sova i ett museum där föremålen k a n s k e vaknar upp på natten. Jag vill!

Jag gillade Hairspray, tyckte huvudrollstjejen var kanonduktig. Ger den stark 4. Men jag har inte sett originalet.