onsdag, december 19, 2007

Julstämning på utlandssvenskt vis

Svt kommer inte att lägga ut Kalle Anka och hans vänner på webben på julafton. Det har tydligen något med rättigheter att göra. Hmpf! Nåväl, tur för oss nostalgiska utlandssvenskar att You Tube finns. Här hittar du lite tv-stämning lagom till julafton. Och här kan ni läsa Sagan om Karl Bertil Jonssons julafton för den filmen hittade jag inte. Däremot hittade jag den här klassikern Korvstoppning på Drottningholm.

Musse, Kalle och Långbens campingsemester
Djungelns pajas
Piff och Puff klär julgranen
Askungen
Snövit och de sju dvärgarna
Djungelboken
Tjuren Ferdinand (engelska)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tack för utmärkta länkar. De ska jag visa för barnen på julafton.
/Anna i Florida

Anonym sa...

Jag bor i Spanien och har SVT Europa, kanske kommer Kalle Anka att visas där? Vet inte, måste kolla upp. Om inte - stort tack för dina You Tube-tips. Då kan jag mysa med min IKEA-inköpta Paradisask och ett glas julmust. =)

Annika sa...

Tack Petra!
en snäll kompis har bränt ner Kalle Anka på dvd till mig. Men som jag saknar Karl-Bertil Jonsson. ÄNNU mer än Kalle Anka, faktiskt. Märker att jag numera, tro't eller ej, faktiskt har fått lite nog av det hela...
Såg på Svt.se hemsida att det finns en massa mysigt i jul...Som filmen om den lilla Ina som jag såg hemma förra året. DEN var så fin!! Hoppas den kommer att läggas ut. Likaså vill jag gärna se Astrid Lindgrens jul.
Tack för alla länkar!!!

Sporty Spice sa...

Anna. Det var så lite.

Sophie. Har du SVT Europa borde du ju kunna se det på tv.

Annika. Åååh, vilken snäll kompis? Kan man få en kopia?! =) Själv har jag spanat in mig på serien Död och försvunnen, Pyramiden med Kurt Wallander, August med Jonas Karlsson och Rainer Hartlebs Alla mår bra (jag har sett den med kul att kolla igen). Hoppas att allt detta läggs ut på webben.