tisdag, december 11, 2007

Lite bättre

Jag mår lite bättre idag. Den värsta smärtan har gett med sig, nu sitter den mest en molande värk i nacke och bakhuvud. Bara att den släppt taget om mitt öga är en fröjd. Men jag sov riktigt dåligt i natt och känner mig allmänt matt, åt nästan ingenting igår. För er som inte vet hur det är att ha migrän kan jag berätta att dagen efter en attack känner man sig som en ynklig, urvriden disktrasa. Typ lite som en kombination av dagen efter en vinterkräksjuka och ett maratonlopp. Och jag gör allt annat än att ropa hej i det här läget. Ibland vaknar jag och tror att värken är på väg bort för att bara känna den komma tillbaka med dubbel styrka efter ett par vakna timmar. Så hur det blir med dagens träning återstår att se. Hoppas på det bästa.

Update. Min migrän far fram och tillbaka som en jo-jo idag. Först kändes det nästan bra, sen slog den till med full kraft för att sedan dra sig tillbaka igen. Just nu är det ganska ok men jag tar en vilodag idag för säkerhets skull. Jag har ätit typ ingenting i två dagar nu så energin är ändå nere på noll och ett träningspass skulle ta mer än det skulle ge. Imorgon tar jag igen det med råge!

4 kommentarer:

Petchie75 sa...

Jag håller tummarna för att din migrän har försvunnit för att inte komma tillbaka på mycket länge!! Hur ofta får du migrän?

Anonym sa...

Stackare! Migrän är inte kul. Hade det själv när jag var liten men det växte som tur var bort (& jag hoppas den aldrig kommer tillbaka). Hejjar på dig i matchen mot migränen!!

Mjölksyra sa...

låter jättehemskt! har aldrig haft nåt sånt!
Hoppas det blir bättre snart!

/Bille

Sporty Spice sa...

Petra H. Det är faktiskt inte så ofta, kanske varannan månad. Förr hade jag migrän 1-2 gånger i månaden.

Caroline. Min migrän kom först efter jag fyllt 20. Och den verkar inte ha några planer på att växa bort.

Bille. Ja, det är avskyvärt och så långt ifrån "ont i huvudet" man kan komma.