onsdag, december 12, 2007

Veckans Fråga

Det verkar som om det största målet ni har med er träning är att gå ner i vikt. Men jag är glad att på en stark andra plats kom anledningen ”jag vill bli starkare”. Många av er hade även ”jag tränar för att må bra” som mål. Det är visserligen ett bra mål men risken är att det kan vara lite för luddigt, när du tänker ut dina träningsmål är det bra att vara så konkret som möjligt. Här är resultatet från förra veckans undersökning där 99 läsare deltog. Och en nya fråga ligger såklart ute.

Vad har du för träningsmål?
Jag vill gå ner i vikt: 40%
Jag vill bli starkare: 37%
Jag tränar för att må bra: 35%
Jag ska springa ett lopp: 22%
Jag ska tävla i Body Fitness: 6%
Jag behöver inga mål: 3%

Själv har jag som mål att ta igen de två dagarna missad träning på grund av migränattack. Idag mår jag så mycket bättre, känner mig stark och grymt motiverad. Nu kör vi!

4 kommentarer:

Felicitas sa...

Det är kul med dina undersökningar!! :D

Jag var en av de som svarade att jag tränar för att må bra.. För mig är träningen helt enkelt en förutsättning för att jag inte ska ha ont, så jag MÅSTE träna för att må bra. För min del är det alltså inte för luddigt, utan jag vet precis vad jag måste göra. :)

Och eftersom jag vet hur ont jag har om jag inte tränar, är det en ENORM morot till att göra det jag ska! :)

Felicitas sa...

Å andra sidan hade jag önskat att man kunde kryssa i flera alternativ.. För jag tränar även för att bli starkare, för att jag ska springa flera lopp och för att hålla vikten i schack. :)

Sporty Spice sa...

Felicitas. Till att börja med - du KUNDE kryssa i fler alternativ. Kolla bara på svarsprocenten så ser du att de flesta valt fler än ett svar. Denna veckan kan man dock bara välja ett. Det jag menade var att "må bra" är svårt att definiera. Det gäller att vara konkret och ha mätbara mål. Och det låter ju som om du har det.

Desiree sa...

Bra att du mår bättre igen och är fit for fight för att träna.