torsdag, december 27, 2007

Träningskväll hos Luuk

Jag har just kollat på Videokväll hos Luuk på webben. Ni vet programmet där gästen i fråga har med sig tre musikvideos som genom tiderna på ett eller annat sätt betytt mycket för dem. Om jag skulle vara gäst hos Kristian är det dessa filmer som jag skulle ta med mig.

Den här filmen inspirerade mig grymt mycket och jag ville inget annat än att dra på mig benvärmarna och dance all night long. Nu blev det ingen danskarriär för mig i och med att jag är smidig som ett kylskåp. Men det är en grymt bra träningslåt.


Är det någon filmmusik som pepper mig att ta ut mig trots blodsmak i munnen är det den här. Man vill bara köra på, springa som en galning upp för trappor, smattra på boxsäcken tills knogarna blöder och göra pushups på en arm.


Det här är nog den artist som jag beundrat längst och som fortfarande håller i sig. Hon är så cool, så disciplinerad, så vältränad och det var nog hon som inspirerat mig mest till att börja styrketräna. Jag menar, kolla in hennes ryggmuskler i slutscenen.


Sen tar ju gästerna med sig en “skämslåt” också. Alltså en låt som de gillar men skäms lite för. Och det ska erkännas att när jag drar på den här på högsta volym i min iPod får jag grymt mycket energi och ökar tempot.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Jag "smygtränar" också till Britney. Gillar att köra till hennes senaste Gimme Gimme.

Petchie75 sa...

Ha ha, jag gillar också Britneys Baby one more time!! Annars är "King of my castle" en av mina favoritlåtar att springa till.
Förresten, har inte hört talas om Luuks nya program, låter intressant så jag får nog ta och kolla in det på nätet. Tack för tipset!

Mjölksyra sa...

Rockymusiken och klipp från filmerna får mig nästan Alltid på gott humör och full av träningsenergi!!!

/Bille

Sporty Spice sa...

Mimi G. Jag gillar också Gimme Gimme. Piece of Me är också ganska bra.

Petra H. Ja, det är ganska bra och underhållande. Annars kan jag VARMT rekommendera Närbild med Fredrik Sahlin på samma kanal (svt). Tänk dock på att avsnitten bara ligger ute i 30 dagar pga upphovsrätt.

Bille. Ja, Rocky rockar! =)

Annika sa...

jag gillar verkligen att träna till Britneys "toxic", gillar hennes låtar. Indeed I do...
Tycker hon hängs ut på ett alltför vidrigt sätt.
JAG MÅSTE KOLLA LUUK jag också!! Gillar hela konceptet med tre låtar och en skäms-låt.

Och Flashdance..jamen VISST!!!

Sporty Spice sa...

Annika. Ja, och nu med syrran också. Det är sååå tragiskt.
Kolla in Luuk. Jag såg det med Linda Skugge och Paulo Roberto igår. Nu ser jag mest fram emot att Pyramiden med Kurt Wallander ska läggas ut! Och jag ska nog kolla in August i helgen. Love SVT!