fredag, december 07, 2007

Party Planner

Oj, vad jag ska pressa mig själv idag. Jag ska på julfest ikväll och tänkte därför förbereda mig genom att köra två intervallpass. Ett nu på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Detta utöver min vanliga fredagsstyrka (bröst, triceps, axlar med hopprepsspurter). För man vet ju hur mycket mat det kan bli på sådana tillställningar. Men jag kommer typ inte dricka någon alkohol alls så jag kan träna på lördag. Ja, jag vet att lördag skulle vara en vilodag men jag känner att jag inte behöver två denna vecka. Lika bäst det eftersom att Madison Firedepartment har sin årliga julfest på lördag. Och där snackar vi mer dricka än mat. Inte för att jag dricker så mycket men ett par glas blir det nog.

Jag tycker att man ska äta, dricka och njuta under julen men själv mår jag bäst om jag kan köra lite extra innan en sådan tillställning (jag drar även ner liiite på kolhydraterna en sådan dag) och planera in en vilodag dagen efter.

Idag är det förövrig fredag och dags för en ny "Veckans Visdom".

3 kommentarer:

Desiree sa...

Ha det så kul på båda julfesterna. Trevlig helg och trevlig träning.

Anonym sa...

Gillar Veckans Visdom, kloka ord!

Sporty Spice sa...

Desiree. Nu är julfest 1 avklarad och vi hade jättetrevligt. Och det dignade faktiskt av nyttig mat på buffén. Ikväll är det brandstationens julfest och då bjuds det säkert på onyttigare mat och öl. =)

Caroline. Kul att du gillar Veckans Visdom. Tanken är att jag ska uppdatera denna rubrik varje fredag.