måndag, december 31, 2007

Cardiofjolla

Jag måste fortsätta tjata lite om det här med träningsmusik. Jag har i vanliga fall en ganska rockig musiksmak. Och när jag kör styrka behöver jag riktigt tung och riktigt bra rock i lurarna. Men när jag tränar kondition är det som om jag helt byter musiksmak. När jag är ute i löpspåret eller står på crosstrainern är det som om all bra musiksmak försvinner och ersätts med trallvänlig tuggummipop, dance och eurodisco. Det är som om jag förvandlas från rockbrud till cardiofjolla. Men skit samma – de får mig att prestera till max och det är ju det som är huvudsaken. Just nu gillar jag den här, den här, den här, den här och den här låten. Och den här extremt töntiga låten får mig att känna mig som en vinnare. Brrrr.

Styrkelåtarna däremot kan jag köra även när andra hör på. Då får låtar som Celebrity skin med Hole och Bimbo med Lambretta mig att känna mig så stark! Och just nu är mina stretchfavoriter No One med Alicia Keys, Unfaithful med Rihanna och My Immortal med Evanescence. Efter det måste ju den skönaste avslappningen vara Captain Nemo med Dive (ni vet med sångaren Chris Lancelot som sjöng "Inga kan älska som vi").

Vad har DU för (töntiga, rockiga, poppiga, ösiga, softa) träningslåtar i din iPod?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle aldrig få för mig att skaffa en iPod. :) Min mp3-spelare får bara följa med på promenader och löpturer, i gymmet duger det med musiken som spelas där. Jag har ingen speciell träningsmusik i spelaren utan det funkar fint med samma som jag lyssnar på annars, nån blandning av rock, indie och en del dance.